תיירות

תעלומה בתאילנד: קברים עתיקים נמצאו במערות מסתור בג'ונגלים

חוקרים ארכיאולוגיים גילו בהרי תאילנד מערות מסתור ובתוכן ארונות קבורה מתקופת הברזל. לפי הממצאים, מדובר בשרידים עתיקים של חקלאים וציידים-לקטים משבטים מסתוריים 

מערכת ice | 
Indian jungle in Port blair (צילום פלאש 90)
באזורים הרריים בתאילנד נמצאו עשרות מערות בהן נחשפו קברים אנושיים מסקרנים במיוחד. חוקרים מצאו כי אתרי קבורה אלו הם זכר לתרבות שבטית מסתורית שחיה בתקופת הברזל ואיכלסה את מחוז מיי הונג סון שבצפון המדינה לפני 2,300. מחוז זה משמש בעיקר כמוקד יציאה לטיולים בצפון תאילנד, לסיור ב”משולש הזהב” ובשבט ארוכות הצוואר.  סגנונות קבורה דומים נמצאו גם בווייטנאם, קמבודיה ומלזיה. 
וויבהו קוטאנן, מחבר המחקר והביולוג מאוניברסיטת Naresuan שבתאילנד אמר: "התוצאות שלנו תורמות לתמונה המתגבשת של נוף גנטי מורכב ביבשת הפוסט-ניאוליתית בדרום מזרח אסיה. מחקר זה מספק תוצאות גנטיות מוצלחות מדגימות במערות אבן גיר מהאזורים הגבוהים בצפון-מערב תאילנד. מחקרים עתידיים של דגימות שנשלפו מאתרים ארכיאולוגיים באוויר הפתוח בשפלה נראים מבטיחים". 
עוד הוסיף קוטנאן: "במידת האפשר, הם יכולים לספק תובנה נוספת לגבי ההיסטוריה הגנטית של דרום מזרח אסיה היבשתית. ארונות הקבורה נחתכו מעץ בודד וכוללים גילופים מובהקים בקצוות הראש והרגל, שעשויים לשקף את האמונות החברתיות, את מעמדו של הנפטר, את המיומנות של יוצר הארון, או לציין בתי קברות משפחתיים או חמולות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה