תיירות

דרכון פורטוגלי? התנאי החדש לאזרחות: להתגורר בה לפחות 3 שנים

אושר חוק חדש בפורטוגל אשר מקשה על קבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים צאצאי מגורשי ספרד. על פי החוק החדש, אדם שיבקש אזרחות פורטוגלית יצטרך להתגורר בה לפחות 3 שנים. "הציגו את האזרחות הפורטוגלית כמוצר"
מערכת ice | 
דרכון פורטוגלי (צילום shutterstock)
נשיא פורטוגל אישר רשמית לפני כמה ימים על חוק המקשה על קבלת אזרחות פורטוגלית, מעתה אדם שיבקש אזרחות פורטוגלית יצטרך להוכיח זיקה וגם להתגורר בפורטוגל לפחות 3 שנים.
לישראלים ובעולם היהודי הייתה ציפייה שאותו חוק המקשה על קבלת אזרחות תידחה, ושהנשיא, מרסלו רבלו דה סוזה, יסרב לאשרו מחשש שאינו חוקתי, אך החוק אושר בבית הדין לחוקה וקבע כי הוא חוקתי ובעקבות כך, נשיא פורטוגל אישר אותו סופית.
בנוסף, אחת ממשפחות החטופים ניסתה לזרז את ההליך לקבלת אזרחות פורטוגלית, בתקווה שזה יעזור לשחרור החטוף הנמצא בשבי חמאס, לפני שהחוק אושר, אך הדבר לא צלח. משמעות החוק החדש הוא שמעתה יהיה קשה יותר לקבל אזרחות פורטוגלית. 
יש לציין כי החוק כבר עבר שינויים במהלך השנים, וזאת אחרי פרשת האוליגרך רומן אברמוביץ', שעלו חשדות לגביו שהוא התאזרח במדינה באופן לא-חוקי. בהמשך, למרות חקירה מסיבית של הרשויות בפורטוגל, לא נמצאו כל הוכחות להתנהלות פסולה של הקהילה היהודית שטיפלה בנושא האזרחות של אברמוביץ'. 
לדברי העורך דין, יוני ידיד, המתמחה בקבלת אזרחות בפורטוגל, אמר כי מי שהגיש בקשה לאזרחות החל מחודש ספטמבר 2022, יאלץ לעמוד בתקנות שנראות כבלתי חוקתיות ומנוגדות לרוח חוק המגורשים.
לדברי ידיד על פי ווינט: "נראה כי לנוכח הפרסום המסיבי של חברות ישראליות וטורקיות להוצאת אזרחות פורטוגלית, לפורטוגלים פשוט נמאס. הם פגעו להם באגו והציגו את האזרחות הפורטוגלית כמוצר. חשוב לציין שעל קטינים והליכי בני זוג החוק אינו חל אך יכולות להיות החמרות בהליך המדובר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה