TOP 5

מדלוואר לנשיא ארה"ב: 5 דברים שלא ידעתם על ג'ו ביידן

 ג'ו ביידן הוא אחד האנשים המדוברים כיום בעולם מתוקף תפקידו כראש המעצמה הגדולה בעולם, אבל האם ידעתם שביידן בעצמו ממוצא בריטי ושעבודתו המקורית היא עריכת דין? 5 דברים שלא ידעתם על נשיא ארה"ב
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)
ג'ו ביידן הוא ככל הנראה אחד האנשים החשובים כיום בעולם מתוקף תפקידו כראש המעצמה החזקה בעולם ארצות הברית. אולם עוד לפני שמונה לנשיא האמריקאי, כיהן ביידן בתפקידיים פוליטיים משניים ואף היה סגנו של הנשיא ברק אובמה. אולם לפני שנבחר לתפקידו הנוכחי בשנת 2020 הפסיד ביידן מספר פעמים על הנשיאות.
ביידן בן ה-81 נולד להורים ממוצא בריטי, אביו ג'וזף היה אנגלי ואירי, ואמו קתרין ממוצא אירי גם כן. ביידן למד באקדמיית ארצ'מר שבקליימונט והשתתף בנבחרות בית הספר של פוטבול ובייסבול.
תפקידו הראשון בקריירה הפוליטית היה כחבר סנאט מטעם מדינת דלוואר והפך לסנטור השישי בצעירותו בהיסטוריה של ארצות הברית, מספר שנים לאחר מכן מונה לחבר הבכיר בוועדת המשפט של הסנאט בארצות הברית. ביידן התמודד בעבר מספר פעמים על נשיאות ארה"ב, הבולטות שבהם בשנים 1988,2008 אך נבחר לתפקיד רק בבחירות האחרונות שנערכו בשנת 2020 בהן גבר על דונלד טראמפ.
ביידן כיהן כסגן הנשיא של ברק אובמה בין השנים 2009-2017 טרם התמודדותו מול דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות בשנת 2020. בעת היבחרו היה ביידן לנשיא המבוגר ביותר שנבחר לתפקיד- 78. טקס השבעתו היה הראשון שהתקיים עם הגבלות עקב מגפת הקורונה. מדובר בנשיא הראשון שנבחר ממדינת דלוואר והיה לנשיא הקתולי השני בהיסטוריה לאחר ג'ון קנדי.

ביידן נחשב לתומך נלהב של מדינת ישראל ומאמין כי יש לה את הזכות להגנה עצמית, בזמן תפקידו כסגנו של ברק אובמה נחתמה עסקת הנשק הגדולה ביותר עם ישראל ל-20 שנה, שהייתה בעיקר עקב התעקשותו. במהלך כהונתו של ביידן בתפקיד נשיא ארה"ב עלתה המתיחות מול רוסיה וסיין לגבהים חדשים.
5 דברים שלא ידעתם על נשיא ארה"ב
ביידן מוסמך כעורך דין מטעם בית הספר למשפטים של אוניברסיטת סירקיוז, נחשב לחובב פוטבול ובייסבול, בצעירותו הואשם בגנבה ספרותית מתוך מאמר ביקורת משפטי אולם התנצל לאחר מכן וטען כי זה נבע מטעות אנוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה