עסקי ספורט

בכיר בעולם הכדורגל הטריד שנים וחויב להחזיר פיצויים

בכיר בעולם הכדורגל פוטר לפני מספר שנים מתפקידו בענף התיירות בעקבות הטרדות מיניות חוזרות ונשנות. הוא תבע מנגד על פיטורים שלא כחוק, אך הפסיד
מערכת ice | 
כדורגל (צילום freepik)
בכיר בעולם הכדורגל, שכיהן במשך שנים בתפקיד בכיר בענף התיירות, הטריד מינית באופן קבוע עובדים ועובדות וכתוצאה מכך פוטר ממקום עבודתו. בפסק דין חריג של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נקבע שבעקבות מעשיו ניתן לשלול ממנו את מלוא פיצויי הפיטורים.
בכלכליסט גוללו את סיפור המקרה בו ג' שהועסק בחברה מתחום התיירות במשך 39 שנה פוטר במאי 2016 לאחר שימוע שנערך לו כתוצאה מתלונה על הטרדה מינית שהגיש עובד כנגדו. במהלך הבדיקה התברר כי לא מדובר במקרה אחד ולאורך השנים היו לא מעט מקרים כאלה.

במכתב הפיטורים נכתב – "הנך אדם אגרסיבי מאוד, כוחני, שלא בוחל בשום אמצעי להשגת מטרתו. אתה מרשה לעצמך הכול ובכלל זה גם לפגוע במיניותם של אחרים, ללגלג על נטיות מיניות של עובדים תחתיך, לנשק ולחבק למרות הוראות ברורות ותלונות בענייו זה".
ג' לא הסכים עם פיטוריו ותבע את מקום עבודתו בטענה כי הליך הפיטורים היה לא תקין. בפסק דין שכלל 36 עמודים פורטו מקרים רבים של הטרדות מיניות ברמות שונות אותן עבר ג'.
במהלך השנים, ג' אף קיבל פיצויים על פיטוריו, אך כעת בית המשפט קבע כי "יש מקום לשלול את כספי הפיצויים שלו". במקביל, דחה בית הדין את תביעת ג' לקבל כ-2 מיליון שקל שלטענתו מגיעים לו על פיטורים שלא כדין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה