ויראלי

מסוק קרב של צה"ל נפגע וביצע נחיתת חירום: זו הסיבה

תקרית מפחידה התרחשה בדרום היום, כאשר נשר ניפץ את השמשה הקדמית של המסוק קרב, שביצע טיסה שגרתית. הטייסים נאלצו להנחית את המסוק ליד שדה בוקר
מערכת ice | 
מסוק קרב של צה"ל (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
אירוע חריג נרשם בדרום הארץ בשבוע שעבר, כאשר בשעות הצהריים של יום שלישי נשר פגע במסוק קרב של צה"ל שביצע טיסה שגרתית וניפץ את שמשתו הקדמית. הטייסים הנחיתו את המסוק סמוך לקיבוץ שדה בוקר, כשנזק קל נגרם לו ולמרבה המזל לא היו נפגעים כתוצאה מהאירוע. על התקרית דיווח הלל ביטון רוזן מחדשות 14.
הנשר הנפוץ בישראל הוא הנשר המקראי. ריכוזים של נשרים מקננים ברמת הגולן, בכרמל, בנחל גמלא, בנחל צין ובנגב: עוף זה נמצא באזורים הרריים בעלי מצוקים. בעבר הייתה אוכלוסיית הנשרים בישראל גדולה בהרבה מאשר כיום. אוכלוסיית מין זה הצטמצמה עקב שלל גורמים, ביניהם: ציד, הרעלה, התחשמלות, הידלדלות מקורות מזון, והפרעה באתרי קינון.
בישראל מצוי הנשר בסכנת הכחדה. הסיבות לצמצום באוכלוסיית הנשרים בארץ הן בעיקר הרעלות בקר, התחשמלות בקווי מתח גבוה, ציד והילכדות ברשתות חקלאיות. הרעלות בקר הנובעות מסיבות שונות, מתגלגלות אל פתחו של הנשר ופוגעות בו. בפברואר 2005 למשל, נספרו כ-200 נשרים בלבד בארץ. זהו מספר הנמוך בעשרות אחוזים לעומת שנים קודמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה