ויראלי

נתניהו חושף שיחה סגורה עם הרב אדלשטיין

ראש הממשלה נתניהו מבכה את לכתו של מנהיג הציבור החרדי הליטאי - הרב אדלשטיין ומשתף זיכרונות מפגישה שנערכה לאחרונה
דוד זולדן |  2
נתניהו משוחח (צילום לשכת נתניהו)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרב אדלשטיין ושיגר את תנחומיו לתלמידיו וכתב: "עולם התורה, וכמוהו עם ישראל כולו, איבדו היום תלמיד חכם ומנהיג דגול – את נשיא מועצת גדולי התורה וראש הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, שכל חייו היו קודש. אני דואב על לכתו מאתנו, ואני שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו."
ראש הממשלה נתניהו הפתיע כאשר הפליג בסיפורים אודותיו: "הרב אדלשטיין תמיד זכר את שנות ילדותו ברוסיה הסובייטית, שבה הוא נאלץ ללמוד תורה בסתר. בניגוד לכך, כאן בישראל, נפלה בחלקו הזכות לפרוש את כנפיו בגלוי על עולם הישיבות הליטאי. הוא מעולם לא קיבל זאת כדבר המובן מאליו. אדרבה, האחריות לעיצוב דמותם הרוחנית של המוני בית ישראל הדריכה אותו יומם ולילה. הרב אדלשטיין היה חדור אהבת ישראל לכל אדם. הקֶשֶב הרגיש שלו לאתגרי הדור הביא אותו להדריך, להנחות, לכוון, לחזק ולעודד. שיעוריו וחיבוריו בתלמוד ובהלכה נתנו ביטוי לשקדנותו העצומה. ההתמדה הכבירה שלו תוסיף לעורר השראה בשומעי לקחו".
ראש הממשלה שיתף זיכרון משיחה שנערכה לאחרונה בינו לרב: "זכיתי להיפגש עם הרב לפני חודשים אחדים, והאור שקרן מעיניו מלאות התבונה והחוכמה היהודית הותיר בי חותם בל-יימחה. החשיבות של הנחלת מורשת ישראל לילדי ישראל בקעה ממעמקי נפשו. הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל נפטר כמה ימים לאחר שקראנו בתורה את פרשת 'נָשֹא', הנפתחת במילים: "נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי גֵרְשׁוֹן גַּם הֵם לְבֵית אֲבֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם". שמו הטוב יינשא בפי כל – בדור הזה ובדורות הבאים."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם הכח שלך אה
    איך אתה מלקק להם 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם עושים הפוך
    סגור
  • 1.
    כבוד ראש הממשלה
    גבריאל 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר בנימין נתניהו עם ישראל לא צריך להמתין עוד 40/50 שנה כדי להודות לך כבר היום כל אחד ואחד מאתנו צריך לקום ולהודות שטעינו ולא ידענו להעריך נכונה את המנהיג שבורא עולם שלח לעם ישראל,אתה יחיד ומיוחד תודה לאל שיש לנו אותך,אני מאחל לך בריאות איתנה ואריכות ימים,תודה על כל מה שאתה עושה למענינו אוהב ומעריץ אותך.
    סגור