ויראלי

עובדת חדשות 12 שחילקה תמונות חטופים בטומורולנד: "עיכבו אותי"

אוראל ניסן, מנהלת הסושיאל של n12, נסעה לפסטיבל המוזיקה הגדול בעולם ושיתפה את המשתתפים בסיפור של החטופים שתכננו להגיע ונותרו בשבי. היא התעמתה עם מפגינים פרו פלסטינים וסיפרה ל-ice כי עוכבה לחקירה במתחם: "הייתה דרמה של החיים"
אפרת קרסנר |  1
אוראל ניסן בטומורלנד (צילום ללא קרדיט)
אוראל ניסן, מנהלת הסושיאל של n12 וחדשות 12, נסעה לבלות בפסטיבל המוזיקה הגדול בבלגיה וחילקה למשתתפים בפסטיבל תמונות של חטופים שבילו בנובה, תכננו להגיע לטומורלנד  אך נותרו עדיין בשבי.
ניסן עשתה סרטון כשהציגה את עצמה מישראל, היא זכתה לחיבוקים וריגשה את המשתתפים מהפסטיבל שלא הכירו את הסיפור של החטופים שנלקחו מפסטיבל הנובה ועדיין לא חזרו הביתה. 
בראיון מיוחד לאתר ice סיפרה ניסן כי בתחילה קנתה כרטיסים ברגשות מעורבים בחורף האחרון לאחר חזרתם של חלק מהחטופים: "רכשתי כרטיסים בינואר, אפילו התייעצתי עם כמה כתבי חדשות אצלנו וכולם אמרו לי לקנות כרטיסים כי הייתה אז אווירה שכל החטופים עומדים לחזור ושיהיה בסדר. ואז המועד של הפסטיבל מתחיל להתקרב וחלק מהחטופים עדיין לא חזרו ואני זוכרת שהרגשתי רע, אפילו עשיתי דמיון מודרך עם המטפלת שלי", סיפרה ניסן ל-ice.
לבסוף החליטה ניסן למכור את הכרטיסים בגלל התחושה הרעה שליוותה אותה: "אחים שלי נמצאים בעזה ואני חוגגת בפסטיבל חופש, לא הצלחתי לדמיין את זה. אז מכרתי את הכרטיסים בהפסד של כמה אלפי שקלים".
כחודש לפני הפסטיבל דיברה ניסן עם מתנדבת במטה החטופים, הדר סגל, שסיפרה לה ששלושה חטופים (זיו, גלי ואמילי) שנחטפו מפסטיבל הנובה, תכננו לנסוע לטומורלנד והציעה שיעשו מחווה עבורם: "הייתי בשוק ואז הבנתי ששתינו חייבות לנסוע, שמעתי גם על הקול שלה שהיא זקוקה לזה. ליוויתי הרבה משפחות במשך תקופה וזה מורכב רגשית. ואז הייתה החלטה שנקנה כרטיס שוב דרך המשווקת הרשמית של הפסטיבל בישראל".
 
@orel_nissan Last year they celebrated at Tomorrowland 2023, and now they are held captive by Hamas in Gaza. Help us bring them out of this nightmare; they deserve to return to their families and their lives. #tomorrowland2024 #bringthemhome #tomorrowland ♬ Breathe Me - Sia

בדרך לא דרך הצליחה ניסן להשיג כרטיסים פעם נוספת לפסטיבל, שאליו מגיעים מדי שנה כ-400 אלף איש אך רבים אחרים לא מצליחים לרכוש כרטיסים מכיוון ומדובר באירוע מבוקש ביותר. 
"עשינו פגישה עם מטה החטופים ובסוף המשפחות של החטופים אמרו לנו שזה הדבר הכי מרגש שעשו עבורם. חילקנו את הפלייארים מחוץ לכניסה של הפסטיבל בגלל שיש תקנון שאסור לערבב פוליטיקה בתוך המתחם. היה לנו חומר גלם של שעות למרות שזה סרטון של חצי דקה", סיפרה ניסן.
תגובות משתתפי הפסטיבל היו חמות מאוד: "התגובות היו מאוד מפתיעות, חשבתי שאנשים יהיו נגדנו וקיבלנו חיבוק מטורף".
ניסן חושפת בראיון כי היה מקרה אחד של עימות שכמעט וסיבך אותה והרחיק אותה מהפסטיבל: "היו פרו פלסטינים, בעיקר מאוסטרליה שצעקו לי 'go away' ואני כמובן לא התייחסתי.  אפילו ניסיתי לדבר עם צעירות שהיו עם דגל פלסטין. לא פחדתי מהן, לא היה אכפת לי".
לאחר מכן הבחינה ניסן כי הצעירות עם הדגל הפלסטיני עברו על חוקי התקנון והחלו לבצע פעילות פוליטית בתוך המתחם, מה שניסן לא עשתה כי דיברה עם משתתפי הפסטיבל בחוץ: "הן היו מאוד נחושות בדעתן ועשו הסברה משלהן בתוך הפסטיבל עצמו, ישר קראתי למאבטחים שבהתחלה באמת מנעו מהן להמשיך, אך לאחר שהמאבטחים הלכו הן חזרו לעשות את ההסברה הפלסטינית שלהן".
ניסן סיפרה שלא הסכימה לראות את המחזה הזה ופנתה למאבטחים שוב ושוב, למרות שלבסוף לא עשו דבר ואז היא פנתה אל הפעילות הפלסטיניות בעצמה וחטפה את הדגל: "לקחתי להן את הדגל, הייתה דרמה של החיים. הייתה שם מאבטחת שליטרלי משכה אותי ורצתה להעיף אותי משם אבל אני התעקשתי, אמרתי לה 'אני עשיתי את העבודה שלך'".
התקרית הזו כמעט וסיבכה את ניסן וגרמה לה להרחקה מהפסטיבל: "קראו למנהל של האבטחה וכל הישראלים שהיו שם הגיעו לתמוך בי. עיכבו אותי, אבל באמת שלא היתה שום אלימות רק משכתי את הדגל. ואז המנהל שמע את כל הסיפור ולחץ לי את היד ואמר שאני צריכה לבוא לעבוד איתם".
ניסן סיפרה כי התגובות מהסרטון עצמו היו מרגשות גם: "כשאותם חטופים יוצאים מעזה אני מסדרת להגיע להם לטומורולנד. מבחינתי אני חוסכת כסף לשלושתם", סיכמה בהתרגשות.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חילקה תמונות בטומורולנד??!!?!
    אלון 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחורה חילקה תמונות 5 דקות ואחר כך הייתה שיכורה ורקדה לצלילי הטראנס. זה מפורסם רק בשביל שהחדשות ישלמו לה על הטיול שלה.
    סגור