מדדים ומחקרים

המיליארדרים באים: שלוש המניות המפוצלות הלוהטות של וול סטריט

החברה שמשגעת את העולם, החברה היקרה ביותר באירופה, והחברה ש'עקצה' את המנויים שלה: אלו שלושת המניות המפוצלות שהסתערו עליהם המשקיעים הגדולים בוול סטריט
מערכת ice | 
נובו נורדיסק (צילום מתוך האתר הרשמי)
התנודתיות ניכרת בוול סטריט כבר יותר משלוש שנים. המשקיעים עברו עד כה דרך שני שווקי דובים (2020 ו-2022), וביניהם תקופה שבה שוק המניות נראה כמעט בלתי ניתן לעצירה (2021). כאשר מניות נפגעות, משקיעים מקצועיים פונים לרוב לחברות שיש להן היסטוריה של ביצועים טובים יותר. במהלך השנתיים האחרונות, חברות שביצעו פיצול מניות התאימו למשקיעים בצורה מושלמת.
"פיצול מניות" הוא מהלך המאפשר לחברה הנסחרת בבורסה לשנות הן את מחיר המניה והן את ספירת המניות שלה מבלי להשפיע על שווי השוק או הביצועים התפעוליים שלה. שינוי חיצוני זה יכול להפוך את מניות החברה לזמינות יותר מבחינה נומינלית עבור משקיעים שאין להם גישה לרכישות חלקיות של מניות, או יכול להעלות את מחיר המניה של החברה כדי להבטיח שהיא עומדת בדרישות המינימום להמשך רישום בבורסה גדולה.
מאז תחילת יולי 2021, שמונה מניות בעלות פרופיל גבוה ביצעו פיצולים עתידיים, כאשר התשיעית בדרך בהמשך השבוע:
Nvidia: פיצול של 4 ל-1 ביולי 2021
אמזון: חלוקה של 20 תמורת 1 ביוני 2022
DexCom: פיצול 4 ל-1 ביוני 2022
Shopify: חלוקה של 10 ל-1 ביוני 2022
אלפאבית: חלוקה של 20 ל-1 ביולי 2022
טסלה: חלוקה של 3 ל-1 באוגוסט 2022
פאלו אלטו: חלוקה של 3 ל-1 בספטמבר 2022
Monster Beverage: חלוקת 2 ל-1 במרץ 2023
נובו נורדיסק: חלוקת 2 ל-1 תיכנס לתוקף ב-20 בספטמבר 2023
הביצועים החורגים של תשע המניות המפוצלות במניות לא נעלמים מעיני המשקיעים המיליארדרים של וול סטריט. בהתבסס על הסבב האחרון של הגשת טופס 13F, מיליארדרים לא יכלו להפסיק לקנות שלוש מניות מפוצלות.
אנבידיה
למרות זינוק מחיר המניה שלה לשמיים מאז תחילת השנה, מנהלי כספים של מיליארדרים לא היססו להצטופף ליצרנית המוליכים למחצה. ברבעון שהסתיים ביוני 11 מנהלי קרנות מיליארדרים רכשו חלק מסיפור ההצלחה של ענקית הטכנולוגיה, או הוסיפו לפוזיציות הקיימות שלהם. בין הרוכשים:
ג'ף יאס מ-Susquehanna International (5,401,204 מניות)
ג'ים סימונס מ-Renaissance Technologies (1,852,712 מניות)
ישראל אנגלנדר מ-מילניום (1,023,518 מניות)
דיוויד טפר מ-Appaloosa Management (870,000 מניות)
סטיבן כהן מ-Point72 Asset Management (662,385 מניות)
סטיבן מנדל מ-Lone Pine Capital (641,649 מניות)
דיוויד סיגל וג'ון אוברדק מ- Two Sigma Investments (629,072 מניות)
צ'ייס קולמן מ-Tiger Global Management (584,700 מניות)

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה (צילום יח"צ)
הדחף מאחורי הפעולות הללו הוא כמובן עליית הבינה המלאכותית (AI). אנבידיה מניע למעשה את מהפכת הבינה המלאכותית. יחידות העיבוד הגרפיות (GPU) בעלות ההספק הגבוה נמצאות בשימוש ברוב מרכזי הנתונים המבוססים בינה מלאכותית. ההערכות הן שמעבדי ה-A100 וה-H100 של אנבידיה מהווים כ-90% מה-GPUs בעלי מחשוב גבוה במרכזי נתונים ארגוניים.
נובו נורדיסק
המניה השנייה בפיצול שהמשקיעים בוול סטריט פשוט לא יכולים לקבל מספיק ממנה היא ענקית התרופות הדנית נובו נורדיסק, המפצלת את מניותיה ביום רביעי הקרוב. ארבעה מנהלי קרנות מיליארדרים בולטים לחצו על כפתור הקנייה של נובו נורדיסק במהלך הרבעון השני:
צ'ייס קולמן ב-Tiger Global Management (634,500 מניות)
דיוויד סיגל וג'ון אוברדק ב-Two Sigma Investments (301,341 מניות)
ישראל אנגלנדר מ-מילניום (95,273 מניות)
המוטיבציה מאחורי האופטימיות הזו של מיליארדרים קשור בעיקר לתרופות הניתנות להזרקה של נובו נורדיסק: Ozempic, Saxenda ו-Wegovy. הראשונה משמשת לטיפול בסוכרת מסוג 2, כאשר השתיים האחרות מאושרות על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי לעודף משקל. Ozempic היא "הכוכבת" של נובו נורדיסק, עם מכירות של כמעט 6 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2023, עלייה של 58% מהתקופה המקבילה אשתקד.

רק לאחרונה, ענקית התרופות הדנית הפכה לחברה הגדולה ביותר באירופה מבחינת שווי שוק, והיא שווה יותר מכל התמ"ג השנתי של דנמרק שהיה קצת יותר מ-400 מיליארד דולר בשנה שעברה.
שופיפיי
המניה השלישית שהמיליארדרים לא יכולים להפסיק לקנות היא פלטפורמת המסחר האלקטרוני Shopify. ברבעון שהסתיים ביוני עמדו חמישה מיליארדרים בתור לקנות מניות שופיפיי, והם:
קן גריפין מ-Citadel Advisors (1,704,417 מניות)
סטיבן כהן מ-Point72 Asset Management (1,510,804 מניות)
דיוויד סיגל וג'ון אוברדק מ- Two Sigma Investments (872,211 מניות)
ישראל אנגלנדר מ-מילניום (605,022 מניות)
הדלק מאחורי ההתעניינות של המיליארדרים בשופיפיי נראה כשילוב של נתונים כלכליים טובים מהצפוי, כמו גם צמיחה טובה מהצפוי עבור החברה. לגבי הראשון, ראינו את הפדרל ריזרב מסיר תחזיות קודמות של מיתון בארה"ב, וראינו את שיעור האבטלה בארה"ב נשאר בהתמדה מתחת ל-4%. מכיוון שתעשיית הקמעונאות היא מאוד מחזורית, תחזית מאקרו-כלכלית משתפרת מבשרת טובות לקמעונאים ולחברה שבה הם משתמשים כדי ליצור ולנהל את הנוכחות הקמעונאית המקוונת שלהם.
באשר לצמיחה של שופיפיי, היא השתמשה בכוחה של הפלטפורמה שלה כדי להכתיב עליות מחירים רציניות למנויים החודשיים והשנתיים שלה. מחירי המנויים החודשיים עלו ב-33% או 34%, בעוד שעלויות המנוי השנתי כמעט הוכפלו עבור אלו שניצלו מבצע של 50% הנחה לשנה הראשונה שלהם. היכולת להעלות מחירים בסדר גודל כזה חיזקה את שיעור הצמיחה הדו-ספרתי החזק של שופיפיי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה