מדדים ומחקרים

המיליארדר ביל אקמן מציג את "8 הדיברות" שלו להשקעות

המשקיע המוערך מגלה את שמונת החוקים הנוקשים שלו לפני שהוא מחליט להשקיע במניה מסוימת. האם יש חברה שעומדת בדרישות שלו?
מערכת ice |  1
ביל אקמן (צילום מתוך הפייסבוק)
הונו של איש העסקים ביל אקמן, מסתכם כיום בכ-3.7 מיליארד דולר, לפי פורבס. קרן הגידור שלו Pershing Square Capital Management הייתה להצלחה גדולה מאז שהמשקיע הקים אותה ב-2004.
ומה סוד ההצלחה של אקמן? זה באמת לא כזה סוד. המיליארדר מעולם לא נמנע מלספר על גישתו בעולם ההשקעות. אקמן הסביר את שמונה "המצוות" שלו להשקעה בראיון שפורסם בשבוע שעבר בפודקאסט The Julia La Roche Show.
שמונת הדיברות
במהלך הפודקאסט מנה אקמן את החוקים שלו, שעל פי הוראתו נמצאות בכל שולחן של בצוות של פרשינג סקוור. החוקים מפרטים את הקריטריונים שלו לבחירת המניות הטובות ביותר.
1. החברה חייבת להיות "פשוטה וצפויה" (simple and predictable).
2. החברה חייבת לייצר תזרים מזומנים חופשי.
3. החברה חייבת להיות בעלת מעמד דומיננטי בשוק.
4. חייבים להיות חסמי כניסה גדולים עבור יריבים בתחום.
5. על החברה לייצר תשואה גבוהה על ההון.
6. לחברה חייבת להיות חשיפה מוגבלת לסיכונים חיצוניים בלתי נשלטים.
7. החברה חייבת להיות בעלת מאזן חזק ללא צורך בגישה להון כדי לשרוד.
8. בראש החברה חייבים לעמוד מנהלים מצטיינים שפועלים על פי התקינה העסקית.
אקמן סיכם את פילוסופיית ההשקעות שלו בהצהרה אחת, "אנחנו רוצים לקנות את העסקים הטובים בעולם". הוא גם הדגיש את החשיבות של קנייתם "במחירים אטרקטיביים".
החברה שמכסה הכל?
השאלה המתבקשת היא: אילו מניות עומדות בכל הקריטריונים הללו? נראה שאקמן לא חושב שיש הרבה. קרן הגידור שלו פרשינג סקוור מחזיקה רק בשמונה מניות. שתיים מהם הם מניות Class A ו-Class C של אותה חברת ביג טק - אלפאבית, חברת האם של גוגל.
אפשר להתווכח האם העסק של אלפאבית הוא "פשוט וצפוי". אמנם זה נכון שהטכנולוגיה שבה החברה משתמשת אינה פשוטה, אבל המודל העסקי הבסיסי שלה למעשה הוא די פשוט.

אין ספק שאלפאבית ממלאת את כל דרישותיו הכלכליות של אקמן: היא הניבה תזרים מזומנים חופשי של יותר מ-68 מיליארד דולר במהלך 12 החודשים האחרונים; התשואה של החברה על ההון המושקע עומד על למעלה מ-26%; המאזן של אלפאבית חזק במיוחד, עם מלאי מזומנים של יותר מ-118 מיליארד דולר.
אלפאבית שולטת כמעט באופן מוחלט ברוב השווקים שבהם היא נמצאת, במיוחד בשוק החיפוש המקוון. החברה הוכיחה גם קושי להתחרות בה, כפי שהעידו כמה ניסיונות כושלים של כמה יריבים, אפילו כשהגיעו עם כיסים עמוקים.
באשר לניהול מצוין, יש שיצביעו על הרקורד של אלפאבית. המניה סיפקה תשואה של פי 6 בעשור האחרון ועלתה ביותר מ-50% עד כה ב-2023.
עם זאת, לא כולם יסכימו שאלפאבית מסמנת וי על כל שמונת הדיברות של אקמן. שני תחומי מחלוקת מרכזיים הם הניהול התקין של החברה והסיכון הפוטנציאלי שלה להיפגע ממהפכת ה-AI.
הציון האחרון של שירותי בעלי המניות המוסדיים (ISS) של אלפאבית מצביע על רמה גבוהה של סיכון ניהולי עבור החברה. ISS וחברת ייעוץ לבעלי מניות נוספת, גלאס לואיס, דחפו את אלפאבית לשינויי ניהולי השנה, כולל קריאה להחלפת שני חברי דירקטוריון החברה.
אחרים טוענים שאלפאבית עומדת בפני איום עצום מהבינה המלאכותית. הם חושבים שבינה מלאכותית גנרטיבית יכולה לבטל את הצורך בחיפוש ועלולה לרסק את הכנסות הפרסום של אלפאבית.
אקמן, עם זאת, מאמין שהפחדים האלה מוגזמים מאוד. לדעתו, AI גנרטיבי ישפר את חיפוש גוגל. הוא רואה שכמות הנתונים העצומה של אלפאבית הקשורה להתנהגות משתמשים ולחיפושים מקוונים נותנת לה יתרון בפיתוח בתחום הזה. המיליארדר מצביע גם על הרקורד של אלפאבית בפיתוח בינה מלאכותית והשקעות משמעותיות בתחום.
ההימור שלו על אלפאבית השתלם יפה עד כה השנה. אקמן וצוות פרשינג סקוור שלו ממשיכים לחזות "אפסייד משמעותי" עבור המניה המעופפת גבוה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש תלמיד של ווארן באפט (ל"ת)
    לירן 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור