מדדים ומחקרים

המיליארדר הווארד מרקס שם את הכסף את שתי המניות הללו

המשקיע הוותיק מזהיר חברות מפני תקופה כלכלית מורכבת אחרי העלאת הריבית. יחד עם זאת, הוא שם עין על שתי מניות שמבטיחות לו דיווידנדים לא קטנים
מערכת ice | 
הווארד מרקס (צילום oaktreecapital.com)
כאשר הבנק המרכזי האמריקאי, הפדרל ריזרב, העלה את הריבית לרמה היסטורית של 5.5%, הוא גם ראה תוצאות כאשר האינפלציה המשיכה להתקרר השנה, והצמיחה השנתית של מדד המחירים לצרכן ירדה ל-3% ביוני, מה שסימן את נקודת השפל שלה מאז מרץ 2021.
למרות התוצאות החיוביות הללו, המשקיע והמיליארדר הווארד מרקס משמיע אזהרה באזניהן של חברות אמריקאיות. בראיון האחרון שלו ב'בלומברג', אחד ממייסדי קרן ההשקעות אוקטרי קפיטל מנג'מנט, הזהיר כי העלאת הריבית לשמיים עומדת לפגוע קשות בעסקים. הוא צופה שחברות רבות צפויות להסתבך עם את החזרי החוב שלהן מכיוון שהלוואת מזומנים התייקרה משמעותית. "כשאתה עובר תקופה שבה זה סופר קל לגייס כסף לכל מטרה או ללא מטרה, ואתה נכנס לתקופה שבה קשה לגייס כסף אפילו למטרה טובה, ברור שהרבה יותר חברות הולכות להסתבך", מרקס אמר.
בעוד מרקס מודאג מההשפעה הכלכלית של ריביות גבוהות, תיק ההשקעות שלו מצביע על כך שהוא מתכנן כיצד לנווט בין אתגרים כלכליים נוספים. למרקס אחזקות ניכרות בשתי מניות דיבידנד עם תשואה גבוהה, ולמעשה, לא רק הוא שם עין על השמות האלה. באמצעות מסד הנתונים של TipRanks, אפשר לראות ששניהם גם מדורגים כ'קניות חזקות' על ידי קונצנזוס אנליסטים. 
סיטיו רויאלטיז (STR)
השם הראשון ברשימה של מרקס הוא Sitio Royalties, חברה המתמחה בניהול ומונטיזציה של זכויות מינרלים ותמלוגים במגזר האנרגיה. המודל העסקי שלה סובב סביב רכישה והחזקה של זכויות בנפט, גז טבעי ומינרלים, מה שמאפשר לחברה ליהנות מפעילויות ההפקה והחיפושים של חברות אנרגיה. על ידי מינוף הידע הנרחב שלה בתעשיית האנרגיה, סיטיו משקיעה אסטרטגית בנכסים בעלי פוטנציאל משאבים משמעותי, ויוצרת זרם קבוע של הכנסה באמצעות תשלומי תמלוגים.
עד היום, החברה רכשה למעלה מ-190 רכישות, עם שפע של פעילות גם השנה. עם זאת, הדוחות האחרונים לא היו חיוביים לחלוטין. בעוד שההכנסות גדלו ב-50.2% משנה לשנה ל-136.46 מיליון דולר, הם לא היו מהציפיות בקונצנזוס ב-8.84 מיליון דולר. בנוסף, בגין ירידת ערך של 25.6 מיליון דולר שלא במזומן, רשמה החברה הפסד נקי של 3.0 מיליון דולר ברבעון, ירידה של 50.7 מיליון דולר בהשוואה לרבעון הראשון. החברה גם הורידה את תשלום הדיבידנד שלה מ-0.50 דולר למניה ל-0.40 דולר, אם כי זה עדיין מניב תשואה יפה של 6.07%.

בינתיים, מרקס נשאר מושקע. בבעלותו 12,935,120 מניות STR, ששוות כיום כ-341 מיליון דולר.
בסך הכל, שני אנליסטים נוספים הגיבו לאחרונה עם ביקורות חיוביות, מה שהופך את השקפת הקונצנזוס כאן לקנייה חזקה. היעד הממוצע של 32$ מייצג אפסייד של 21% מהרמות הנוכחיות. 
אוק-טרי (OCSL)
השנייה ברשימה היא Oaktree Specialty Lending. כפי ששמה מרמז, חברת פיתוח עסקי (BDC) זו פועלת בעולם הפיננסים וההלוואות, בעיקר התמקדות במתן פתרונות מימון מותאמים אישית לחברות. כפי שמרמז גם שמה, היא מנוהלת על ידי Oaktree Capital Management, שהוקמה על ידי הווארד מרקס, שהשתלט על BDC באוקטובר 2017. אחזקותיו של מרקס כאן עומדות על 1,852,456 מניות, המייצגות למעלה מ-37.4 מיליון דולר במחיר המניה הנוכחי.
תיק ההשקעות של החברה מקיף מגוון רחב של מכשירי חוב, המאפשרים לה להתאים את היצע המימון שלה לצרכים הספציפיים של לקוחותיה. ל-OCSL יש תמהיל מגוון של חברות בפורטפוליו שלה, כאשר תחום התוכנה מוביל עם 18%, ואחריה קמעונאות מיוחדת ב-5.2% וניהול נדל"ן ב-4.4%.
בפן הפיננסי, מדדי האשראי של החברה סבלו ברבעון השלישי הפיסקאלי שדווח לאחרונה (רבעון יוני). למרות שההכנסה הכוללת מהשקעות עלתה ב-61.5% משנה לשנה ל-101.9 מיליון דולר, הנתון פשוט החמיץ את הציפיות של Street - ב-0.73 מיליון דולר. גם הרווח למניה של 0.62 דולר החמיץ מעט את תחזית האנליסטים ב-0.01 דולר.
עם זאת, עדיין החברה העניקה דיבידנד עסיסי מאוד. התשלום הרבעוני עומד כעת על 0.55 דולר, ומציע תשואה של ~11%.
בסך הכל, מניות OCSL זוכות לדירוג של Strong Buy קונצנזוס, המבוסס על 3 Buys לעומת 1 Hold. בעוד שהיעד הממוצע של 21.38 דולר מרמז על עליות מתונות בלבד של 6% בשנה הקרובה, בתוספת תשואה של ~11%, נתון זה עולה ל-17% מכובד יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה