מדדים ומחקרים

נתונים סותרים: מה המספר האמיתי של החיילים הרוסים שנהרגו במלחמה?

על פי נתונים שמפרסם משרד ההגנה האוקראיני, מאז הפלישה הרוסית אל המדינה איבדה רוסיה מעל לרבע מיליון חיילים. הקרמלין ומומחים נוספים טוענים כי המספרים לא מדויקים 
מערכת ice |  3
אוקראינה, רוסיה (צילום freepik)
מאז פברואר 2022, מלחמת רוסיה אקוראינה רוסיה גרמה לנזק רב ואובדן ברכוש ובנפש. לאחרונה, פרסם משרד ההגנה האוקראיני את נתוניו ועל פיהם מוסקבה איבדה מעל ל-250 אלף חיילים. בקייב עוד מוסיפים ואומרים כי רק בשבוע האחרון נהרגו 530 חיילים רוסים, ובשבוע האחרון נהרגו 4,140.
מנגד, הקרמלין מאז ומתמיד לא הרבה להתייחס לפרסומים או לנדב מידע אודות מצב צבא רוסיה במערכה. אך, ישנם מומחים שעושים את העבודה הזו במקומם וטוענים כי הנתונים מציג משרד ההגנה האוקראיני לא מדויקים.
במקביל, על פי דיווחים שמגיעים נצפתה התקדמות במהלך סוף השבוע באזור הגבול של מחוז דונייצק-זפוריז'יה. המכון לחקר המלחמה העריך שאם יש אמת בדיווח מדובר ב"צעד משמעותי מבחינה טקטית" לטובתה של אוקראינה. על פי דוח המכון, בלוגרים רוסים אף הציגו הוכחות לכך שמוסקבה נסוגה מכמה נקודות במחוז.
למרות הדיווחים על ההתקדמות האוקראינית, בלוגרים ועיתונאים צבאיים מובילים היו יותר זהירים בהצהרות של משרד ההגנה הרוסי וההתקדמות במחוז זפוריז'יה. במקביל, סגנית שר ההגנה האוקראיני חנה מליאר, מסרה ל-סוכנות הידיעות הממלכתית האוקראינית "Ukrinform" כי "לקייב הצלחות גדולות במחוז", אך גם הוסיפה שהכוחות הרוסים ממשיכים במתקפות המסיביות במקום. לדבריה, "רוסיה הפגיזה מספר רב של פעמים במהלך השבוע החולף, מדובר בפרץ אש מתמשך אמש, טען משרד ההגנה הרוסי כי הכוחות הרוסים באוקראינה איבדו 12 טנקים, 14 כלי רכב משוריינים ו-19 מערכות ארטילריה תוך 24 שעות בלבד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רוסיה מפרקת את אוקראינה, הנדסת תודעה בשקל (ל"ת)
    אדי 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אוקראינים כרגיל משקרים
    לאון 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקרים ופאיק ניוז
    סגור
  • 1.
    הפייק האוקראיני
    טובי 08/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איך אוקראינה יכולה לספור את האבדות של האוייב כאשר היא נסוגה כל הזמן למערב ורוסיה כובשת עוד ועוד שטחים? רוסיה כן יכולה לספור את של אוקראינה, כי היא זו שמשתלטת על השטחים בהם החיילים המתים.
    סגור