מדדים ומחקרים

מיטב עם ביצועים מרשימים: עלייה של 12% בהכנסות בית ההשקעות

אילן רביב, מנכ"ל מיטב בית השקעות: "ברבעון הנוכחי המשיכה החברה בצמיחה אורגנית חזקה בעיקר בתחומי הגמל והפנסיה, בתחום שירותי המסחר ללקוחות פרטיים ובתחום האשראי החוץ בנקאי"
מערכת ice | 
אילן רביב (צילום רמי זרנגר)
בית השקעות מיטב מדווח היום (רביעי) על תוצאות כספיות לרבעון השני לשנת 2023. ההכנסות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו בכ-322 מיליון שקל, עליה של כ-12%, בהשוואה להכנסות של כ-288 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה בתקופת הדוח נובעת מהגידול בהכנסות מניהול קופות גמל ופנסיה של הקבוצה, הכנסות חבר הבורסה ומהכנסות מימון בגין אשראי חוץ בנקאי.
ה-EBITDA המנוטרלת ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמה בסך של 102 מיליון שקל, עליה של 40% בהשוואה לכ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נובעת מעלייה בתוצאות במגזר הגמל והפנסיה וחבר הבורסה.
הרווח התפעולי לרבעון השני לשנת 2023 הסתכם בכ-76 מיליון שקל, בהשוואה לכ-58 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-31%. הרווח הנקי לרבעון השני לשנת 2023 הסתכם בכ-63 מיליון שקל, בהשוואה לכ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מעלייה ברווח התפעולי כאמור לעיל ובהכנסות אחרות, אשר כוללות רווח בסך של כ- 39 מיליון שקל שרשמה החברה משינוי בשיעור החזקה בליקווידיטי כתוצאה מהשלמת סבב גיוס נוסף בליקווידיטי.
בנטרול רווחי הון וירידת ערך שרשמה החברה ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם הרווח הנקי של החברה ברבעון הנוכחי לסך כולל של כ-29 מיליון שקל לעומת סך של כ-19 מיליון
שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ-53%.
היקף נכסי קופות הגמל והפנסיה שבניהול החברה ליום 30.6.2023 עלה בכ-19% לכ-106 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-89 מיליארד שקל בתום הרבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ברבעון השני לשנת 2023 במגזר חיסכון ארוך הטווח הסתכמו לסך של כ-114 מיליון שקל לעומת סך של כ-100 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מגידול בהיקף הנכסים הממוצע, מעלייה בשיעור דמי הניהול הממוצע ומגידול בהפקדות בקרנות הפנסיה של החברה.
הכנסות מגזר חיסכון שוטף הסתכמו ברבעון השני לשנת 2023 בכ-84 מיליון שקל, לעומת סך של כ-87 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מירידה בהיקף הנכסים המנוהל, בעיקר לאור פדיונות בקרנות המסורתיות.
ההכנסות ברבעון השני לשנת 2023 במגזר חבר הבורסה הסתכמו לסך של כ-40 מיליון שקל לעומת סך של כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מגידול בכמות לקוחות המגזר ובהכנסות המימון.
ההכנסות ברבעון השני לשנת 2023 במגזר האשראי החוץ בנקאי הסתכמו לסך של כ-62 מיליון שקל לעומת סך של כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רואה בפעילות האשראי החוץ בנקאי מנוע צמיחה אשר מפוזר על פני 3 חברות שונות הפועלות בתחומים שונים בארץ ובחו"ל והעלייה נובעת בעיקר מעלייה בהכנסות פנינסולה (אשראי לחברות קטנות ובינוניות בארץ) ומיטב מימון (אשראי ללקוחות פרטיים בארץ).
היקף הנכסים המנוהלים בתום הרבעון השני של שנת 2023 עמד על כ-244.5 מיליארד שקל, בהשוואה להיקף נכסים בסוף שנת 2022, בסך של כ-221 מיליארד שקל.
אילן רביב, מנכ"ל מיטב בית השקעות: "ברבעון הנוכחי המשיכה החברה בצמיחה אורגנית חזקה בעיקר בתחומי הגמל והפנסיה, בתחום שירותי המסחר ללקוחות פרטיים ובתחום האשראי החוץ בנקאי. הנכסים המנוהלים המשיכו לצמוח גם לאחר תאריך הדוחות הכספיים ואנו עדים בתחום הגמל והפנסיה להובלה בגיוסים ולתשואות בולטות".
"בנוסף, הודיעה החברה כי היא בוחנת ביצוע הנפקה (IPO) בבורסה בתל אביב של מיטב טרייד, חבר הבורסה של החברה. מטרת ההנפקה היא לתמוך בהמשך צמיחה מואצת של פעילות זו שנהנית מהצטרפות של אלפי לקוחות ריטייל שמחפשים אלטרנטיבה אטרקטיבית לעומת השירות של הבנקים בתחום המסחר בניירות ערך. זה אך טבעי, כי חברה שמציעה פלטפורמת מסחר בניירות ערך ישראליים וזרים באופן דיגיטלי ברובו תהיה גם היא חברה ציבורית עם משקיעים שיוכלו ליהנות מהצמיחה בתחום זה", מסכם רביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה