מדדים ומחקרים

מחבר 'אבא עשיר אבא עני' תוקף: "אמריקה שבורה, בפד מעשנים גראס"

מחבר הספר המפורסם ממשיך בדרכו לתקוף את הממסד הכלכלי, ולא מאין שאמריקה תצא ממשבר האינפלציה בקלות. במה הוא משקיע בעצמו?
מערכת ice | 
רוברט קיוסאקי (צילום ויקיפדיה)
שוק המניות של ארה"ב הציג עליות מרשימות בשנת 2023, ונתון התוצר המקומי הגולמי (תל"ג) האחרון עלה על הציפיות. אבל לפי איש העסקים רוברט קיוסאקי, הידוע כמחבר רב המכר העולמי "אבא עשיר אבא עני", ייתכן שהתמונה לא ורודה כפי שהיא נראית.
"האם הם לא יודעים שהבורסה עולה כי ביידן העלה את תקרת החוב? החוב של אמריקה עולה...אז הבורסה עולה", כתב בציוץ בטוויטר. "אמריקה שבורה". הדאגה של איש העסקים לגבי החוב ההולך וגדל של אמריקה נשענת גם על חוות דעת של סוכנות הדירוג פיץ'.
והנה, זמן קצר לאחר הציוץ שלו, פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב מדירוג AAA הגבוה ביותר ל-AA+. סוכנות הדירוג הצביעה על "הידרדרות פיסקלית צפויה בשלוש השנים הקרובות", "נטל חוב ממשלתי כללי גבוה וגדל" ו"שחיקה בממשל" כסיבות מאחורי ההחלטה.
 

בעוד שחלק מהמומחים מצפים לנחיתה רכה לכלכלת ארה"ב, קיוסאקי פחות אופטימי. הדירוג של פיץ' לדעתו מסמן "בדרך לנחיתה בתאונה". קיוסאקי המשיך וצייץ, "סליחה על החדשות הרעות ובכל זאת אני מזהיר כבר יותר משנה שהפד, האוצר, ומנכ"לי החברות הגדולות מעשנים גראס והוזים".
בהינתן אזהרה חמורה זו, לאן צריכים המשקיעים המודאגים לפנות? "עדיין עדיף זהב, כסף, ביטקוין," אמר קיוסאקי. איש העסקים משקיע בתחומים הללו בשנים האחרונות. זהב וכסף הם מתכות יקרות, והיו לאורך שנים הגנה פופולרית מפני אינפלציה ואי ודאות. לא ניתן להדפיס אותם יש מאין כמו כסף פיאט וערכם אינו מושפע במידה רבה מאירועים כלכליים ברחבי העולם. לגבי הביטקוין, לדבריו הוא משקיע בו מתוך חוסר אמון בכלכלה הממוסדת, הבנק המרכזי והממשל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה