מדדים ומחקרים

שוויון מגדרי: ענקית ההייטק הישראלית שבה המנהלות מרוויחות יותר

על פי הדו"ח החדש של חברת צ'ק פוינט, העוסק בנושא פערי השכר בין גברים לשנים, גם השנה, בהסתכלות על כלל העובדות והעובדים בחברה וממוצעי השכר - אין פערי שכר בין נשים לגברים בחברה באותם התפקידים והדרגים
מערכת ice |  1
פערי שכר מגדריים (צילום freepik)
חברת צ'ק פוינט פרסמה היום את דו"ח "שכר שווה" השנתי החדש לשנת 2022. בשורה התחתונה גם השנה בהסתכלות על כלל העובדות והעובדים בחברה וממוצעי השכר - אין פערי שכר בין נשים לגברים בחברה באותם התפקידים והדרגים (הנתון המדויק עצמו עומד על 0.02%, בדיוק כמו בשנה שעברה).
בהתאם לדרישות החוק, בצ'ק פוינט פילחו את העובדות והעובדים ל-36 קבוצות בעלות מאפיינים דומים של תפקידים, דרג ומחלקות על מנת לבדוק באופן המדויק ביותר האם קיימים פערי שכר בין נשים וגברים המבצעים עבודה דומה במהותה. חשוב להדגיש שאלו הקבוצות שלפיהן החברה מחלקת את העובדים והעובדים באופן כללי, לא רק לשם הדו"ח.
בהסתכלות על הקבוצות עצמן, נמצא כי מספר הקבוצות בהן פערים נטו לטובת הנשים (18) שווה למספר הקבוצות בהן פערים נטו לטובת הגברים (18). ככלל, במקומות שבהם הופיעו פערים בין גברים ונשים באותה הקבוצה הם עמדו על אחוזים בודדים- לא מעבר ל- 3.5%  - והם היו פערים אישיים שנבעו מהבדלי וותק, ניסיון או הישגים מקצועיים אישיים. כאמור, אלו התקיימו באופן שווה בין הקבוצות לטובת נשים או גברים ובמילים אחרות, כשגבר ואישה עושים את אותה העבודה, עם אותו ותק, ניסיון והישגים אישיים – אין הבדל בשכר שלהם.
כמו כן, השנה התווסף נתון נוסף ולפיו בהנהלה הבכירה של צ'ק פוינט בישראל (סמנכ"לים/ות) חברות 27% נשים, ושכרן הממוצע גבוה ב- 26% מזה של הגברים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הטמטום ושברו
    ברק 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה שויון מגדרי כאשר קיים פער בשכר של 26עד 27 אחוז פחות לא משנה לטובת איזה מגדר והאם הגברים בחברה הנל במקצועות הנל צריכים להפחית בתפוקתם ב 27 אחוז מהעבודה שלהם ?
    סגור