מדדים ומחקרים

אודיוקודס מציגה רבעון חלש: ירידה של מיליוני דולרים בהכנסות

אודיוקודס פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023, מהן עולה כי ההכנסות הסתכמו ב-59.2 מיליון דולר, לעומת 66.4 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2023 ב-0.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 8.6 מיליון דולר אשתקד
מערכת ice | 
אודיוקודס (צילום ONEPARKING)
אודיוקודס (נאסד"ק: AUDC), ספקית מובילה של פתרונות פרודוקטיביות, תקשורת, תוכנה ומוצרים לסביבות עבודה דיגיטליות, פרסמה היום (שלישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023.
ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכמו ב-59.2 מיליון דולר, לעומת 66.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022. ההפסד הנקי הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2023 ב-0.2 מיליון דולר או 1 סנט למניה בדילול מלא, לעומת רווח נקי של 8.6 מיליון דולר או 26 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של שנת 2022. 
הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון הראשון ב- 2.7 מיליון דולר, או 8 סנט למניה בדילול מלא, לעומת רווח נקי של 11.2 מיליון דולר או 33 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של שנת 2022. 
הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP אינו כולל: (1) הוצאות בגין תשלום מבוסס מניות; (2) הפחתת נכסים בלתי מוחשיים; (3) הוצאות בגין תשלומים דחויים, בהקשר לרכישת ;Callverso Ltd. (4) הכנסה אחרת בגין תשלום ל- AudioCodes Inc., חברה בת של החברה, בהקשר לסיום הסכם שכירות של משרדיה בניו ג'רזי (5) הוצאות או הכנסות מימון בגין הפרשי שער בהקשר לשערוך נכסים והתחייבויות במטבעות שאינם דולר; (6) הוצאות או הכנסות שלא במזומן בגין עדכון מיסים נדחים. התאמה בין הרווח הנקי GAAP ו-Non-GAAP מופיעה בטבלאות הדוחות הכספיים המצורפות להודעה לעיתונות זו.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ל- 3.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023. נכון ליום 31 במרץ 2023, היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, בטוחות סחירות לטווח ארוך וקצר והשקעות פיננסיות לטווח ארוך וקצר בהיקף של 121.5 מיליון דולר, לעומת 124.3 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2022. הירידה בהיקף מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, בטוחות סחירות לטווח ארוך וקצר והשקעות פיננסיות לטווח ארוך וקצר נבעה מתשלום דיבידנד ברבעון הראשון של שנת 2023.
"התוצאות הפיננסיות ברבעון הראשון הושפעו מההאטה בכלכלה העולמית ואי הוודאות הגואה ברחבי העולם. לקוחות Enterprise ושותפים עסקיים האטו את תהליך קבלת ההחלטות שלהם בנוגע לרכישות מוצרים במיוחד ב-EMEA וכן בקרב ספקי שירותים בצפון אמריקה שניהלו באופן הדוק יותר את המלאי", אמר שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס. "בצד חיובי יותר, ראינו מומנטום עסקי מתמשך בשווקי ה-UCaaS וה-CCaaS. השירותים הובילו את הצמיחה בשווקים האלה, עם עלייה של 10.8% בחישוב שנתי וצמיחה של 11.8% בשירותים מקצועיים ומנוהלים. עסקי השירותים מייצגים כעת 51.5% מסך המכירות הרבעוניות שלנו. ההתמקדות במעבר למכירות עסקיות חוזרות (ARR), בעסקי השירותים המנוהלים שלנו, Live ו-LiveCloud, סייעה לנו לסיים את הרבעון ב-ARR של 35 מיליון דולר, עלייה של יותר מ-60% בחישוב שנתי. הערך הכולל של החוזים (TCV) ל – 3 השנים הקרובות עולה כעת על 110 מיליון דולר. אנו צופים כעת שהגידול בLive  ימשיך בקצב גידול של מעל 50% בשנת 2023, ואנו צופים שה-ARR בסוף 2023 יהיה בטווח שבין 46 מיליון דולר ל-50 מיליון דולר עד סוף השנה".
"בהינתן שרכישות על ידי הלקוחות מושפעות מחוסר ודאות מאקרו-כלכלית בטווח הקרוב, אנו נוקטים בפעולות מיידיות על מנת להתאים את מבנה ההוצאות שלנו ולהפחית את מספר העובדים בכ-8% עד 10% במהלך 6-12 החודשים הבאים, כ- 6% מהם באופן מיידי. הקיצוץ במספר העובדים יתורגם לירידה בהוצאות התפעוליות החל מתחילת הרבעון השלישי".
"בפלח השוק של חווית הלקוח (CX), ראינו פעילות טובה של לקוחות במהלך הרבעון. יישום AI ראשון שלנו למרכזי תקשורת מבוססי מיקרוסופט טימס לשוק ה-CX יצר עניין הולך וגובר בפעילות במהלך 2022 ואנו מתכננים להגביר את המאמצים שלנו בתחום זה. בנוסף, ראינו עניין גובר במוצרים החדשים שלנו מבוססי AI ברבעון הראשון של 2023, מה שהוביל את הצמיחה ב-Voice. ai הם פתרונות Voice.ai Connect, Meeting Insights ופתרונות סוכן ווירטואלי חכמים. בגזרת GPT, נקטנו בצעדים לאימוץ מודלים של ChatGPT ו-LLM בפתרונות שלנו על מנת לאפשר סיכום AI מתקדם וניתוח דיבור. אנו מצפים כי פעילות ה-Voice.ai תאיץ את הצמיחה בשנת 2023 ואילך, ותרחיב עוד יותר את הצלחתנו בשוקי ה-UCaaS ו-CX", סיכם מר אדלרסברג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה