מדדים ומחקרים

קבוצת המשביר מציגה זינוק של 52.1% ברווחים: תחלק דיבידנד מרשים

קבוצת המשביר מדווחת על תוצאות מצוינות לשנת 2022: רווח נקי של 38.4 מיליון שקלים, זינוק של 52.1%. בנוסף, דירקטוריון החברה אשרר את מדיניות הדיבידנד שהינה 30% מהרווח הנקי
מערכת ice | 
קבוצת המשביר (צילום אוסנת רום, המשביר, shutterstock)
קבוצת המשביר, הפועלת בשני תחומים עיקריים: הראשון, רשת המשביר לצרכן, הכוללת 36 בתי כלבו בפריסה ארצית, בפריים לוקיישן, בהם נמכרים כ־250 מותגים שונים ומועסקים כ־2,000 עובדים ובעל אתר אינטרנט בשם THREESIXTYFIVE, והשני, מועדון לקוחות שמונה כ-550 אלף חברים, מתוכם 200 אלף מחזיקי כרטיס אשראי, דיווחה הבוקר (שלישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2022 ולשנה כולה.
הכנסות המשביר הסתכמו ב-2022 בכ-911.5 מיליון שקלים, עלייה של 7.8% לעומת ההכנסות של 845.5 מיליון שקלים ב-2021. בחלוקה על פי מקורות, הכנסות פעילות בתי הכלבו הסתכמו בשנה החולפת ב-874.5 מיליון שקלים, גידול של 7.1% לעומת 2021. הכנסות מועדון הלקוחות הסתכמו ב-2022 ל-40.6 מיליון שקלים, עלייה של 53.6% לעומת 2021.  
שיעור הרווח הגולמי רשם שיפור משמעותי והגיע בשנה החולפת לשיעור של 46.4% מההכנסות לעומת שיעור של 44.6% אשתקד ושיעור רווח גולמי של 42.5% ב-2020. מגמת העלייה מושפעת הן משיפור התנאים אל מול הספקים, הן משינוי במודל העסקי (מעבר ממלאי משגור/קונסיגנציה למלאי בקניה) והן מהשקת המותג קנת קול.
בשורה התחתונה רשמה המשביר רווח נקי של 38.4 מיליון שקלים, זינוק של 52.1% לעומת רווח נקי של 25.3 מיליון שקלים ב-2021. כמו כן, חל גידול חד בתזרים המוזמנים של המשביר, שנבעו מפעילות שוטפת, שהסתכם בשנה החולפת ב-105.1 מיליון שקלים, לעומת תזרים מזומנים של 61.5 מיליון שקלים ב-2021.
דירקטוריון החברה אשרר את מדיניות הדיבידנד שהינה 30% מהרווח הנקי. רמי שביט, מנכ"ל המשביר 365 ציין כי "אני שמח לדווח על התוצאות המצוינות שלנו שברקע החגיגיות ל-75 שנים להקמת רשת המשביר לצרכן, שהחלה את דרכה בספטמבר 1947 עם פתיחת הסניף הראשון, עוד לפני קום המדינה ברחוב יפו בירושלים. אני נמצא במשביר מאז 2003 והיינו צריכים לעשות תהליך של התמקדות בעסקי הליבה אך היום, לאחר סיום התשלומים לכלל סדרות האג"חים, אפשר להגיד בפה מלא שהמשביר הוכיחה את איתנותה הפיננסית וצועדת ובאופטימיות גדולה לעבר לעתיד טוב יותר".
חיסול החוב: המשביר הנפיקה ביוני 2017 אג"ח מסדרה ה' בהיקף של 55 מיליון שקלים בריבית קבועה (ללא הצמדה) של 5.95%. הקרן נפרעה ב-4 תשלומים ב-1 ביוני של השנים 2020, 2021, 2022 ו-2023. נכון למועד הדוח נותר תשלום אחרון למחזיקי אג"ח ה' שלהבטחתו הפקידה החברה בפברואר 2023 סכום של 21.2 מיליון שקלים במזומן בחשבון נאמנות. הסכום שהועבר לחשבון הנאמנות שועבד לטובת מחזיקי אגרות החוב מסדרה ה' והחליף את השעבוד על מניות המשביר לצרכן בתי כלבו בע"מ, שהיה קיים לטובת מחזיקי אגרות החוב. 
בכך, החברה תסיים תהליך רב-שנים לסילוק כלל סדרות האג"חים שהנפיקה בבורסה של תל-אביב בסכום כולל של כ-450 מיליון שקלים שנסחרו בבורסה לאורך 15 שנים שבגינם שולמו לאורך השנים כ-160 מיליון שקלים הוצאות מימון.
כרטיס אשראי לחברי מועדון ומנועי צמיחה: באוגוסט 2022 המשביר השלימה את רכישת מלוא המניות של מועדון הלקוחות 365 פיננסים והתפצלה ממועדון הלקוחות של יינות ביתן. במקביל, החברה התקשרה עם ויזה כאל להמשך הפעלת מועדון האשראי לתקופה של 10 שנים. מועדון האשראי מונה כ-200 אלף איש מחזיקים בכרטיס אשראי וכן יתרות אשראי חוץ בנקאי בהיקף של כ-578 מיליון שקלים, כאשר התקבולים נטו הצפויים בעשור הקרוב עומדים על כ-300 מיליון שקלים.   
המשביר השיקה בתחילת השנה תוכנית נאמנות חדשה ללקוחות מועדון האשראי, שיביא לחיזוק מועדון לקוחות האשראי, בין היתר באמצעות הצעת ערך גבוהה יותר של החזר Cash-Back עד 15% לעומת החזר של 3% שהיה נהוג עד אז. כמו כן, המשביר הטמיעה את מערכת סיילספורס (חברת תוכנה אמריקאית העוסקת בשירותי מחשוב ענן ומספקת שירותי תוכנה לניהול קשרי לקוחות ונסחרת בניו יורק לפי שווי שוק של 170 מיליארד דולר). המערכת החדשה תשדרג את מערכי השיווק, המכירה והשירות של המשביר בכל הפלטפורמות שבהן היא פועלת ובהן חיבור בין אתר האונליין וחנויות האוף-ליין במטרה להבין את הלקוח וצרכיו.
אם לא די בכך, במשביר בוחנים הקמת זרוע חדשנות לפיתוח ארנק דיגיטלי ומיזמי פינ-טק ואף פתרונות מבוססי ביג דאטה ופרסונליזציה, תוך התבססות על המאגר העצום הקיים ברשותה. מבחינת מנועי הצמיחה של המשביר, בגזרת המותגים בנובמבר 2021 השיקה את מותג Kenneth Cole New York בישראל בהתאם להסכם ה-master license עם המותג הכולל את היצור, השיווק וההפצה הבלעדית של המותג ברשת שנחתם עם המותג בספטמבר 2020. יעד מכירות המותג עומד על כ-200 מילון שקלים ב-2026, הן באמצאות הקמת חנות גדל של המותג בישראל והן הקמת חברה יעודית לאספקת מוצרי Kenneth Cole לזכייני המותג בעולם. 
תקן IFRS 16: מ-2008 חברות הנסחרות בבורסה נדרשות לערוך את הדוחות הכספיים שלהן בהתאם לתקינה החשבונאית הבינלאומית. בעבר, תקן חשבונאות בינלאומי 17 (IAS 17) הסדיר את הטיפול בחכירות (השכרה או שכירות של מקרקעין) אך מ-2019 נכנס לתוקף IFRS 16. הדבר משפיע מאוד על המשביר שכן אין ברשותה נדל"ן ואת כל השטחים של בתי הכלבו שלה היא שוכרת.
תקן IFRS 16 פגע בהצגת הדוחות הכספיים של המשביר, כאשר ההשפעה המרכזית הבאה לידי ביטוי בעיקר בהוצאות המימון, כאשר ב-2022 המשביר דיווחה על הוצאות מימון (נטו) של 55.6 מיליון שקלים לפי התיקנה החדשה, כאשר ללא יישום תקן IFRS 16 הוצאות המימון היו עומדות על 6.4 מיליון שקלים בלבד. כמו כן, הרווח הנקי היה עומד על 46.2 מיליון שקלים ולא על 38.4 מיליוני שקלים.
אם לא די בכך, בתום 2022 המשביר רשמה גרעון בהון החוזר של כ-53.3 מיליון שקלים שללא התקינה IFRS-16 היה נרשם הון חוזר חיובי של 72.8 מיליון שקלים, יחס שוטף שעמד על 0.88 שללא התקינה היה עומד על 1.24 ויחס מהיר (יחס נזילות מיידי) שנרשם בדוחות על כ-0.44 היה מסתכם ללא התקינה ב-0.63. מניית המשביר הסבה למשקיעיה תשואה של 105% ב-3 השנים האחרונות לעומת תשואה של 42% במדד ת"א 35 ותשואה של 50% במדד ת"א 125 באותה התקופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה