מדדים ומחקרים

שיא במספר מקרי האלימות והשנאה נגד להט"ב

על פי נתונים של האגודה למען הלהט"ב, רבע מתוך 3,309 מקרים שדווחו בשנה שעברה אירעו בחודשים נובמבר ודצמבר, לאחר הבחירות ולקראת הקמת הממשלה החדשה
מערכת ice | 
דגל הגאווה (צילום unsplash)
האגודה למען הלהט"ב פרסמה הבוקר (ראשון) את דו"ח הלהט"בופוביה השנתי, בו מוצגת עלייה משמעותית בשנה האחרונה - 3,309 מקרים, רבע מתוכם בחודשיים האחרונים של השנה, לאחר הבחירות ולקראת הקמת הממשלה החדשה.
מרבית הדיווחים על אפליה: בתל אביב וגוש דן. במהלך שנת 2022 דווחו 3,309 מקרים להט"בופוביים, כאשר רבע מתוכם אירעו בחודשים נובמבר ודצמבר, לאחר הבחירות ולקראת הקמת הממשלה החדשה. מדובר בעלייה של 11% מ-2021, אז דווחו 2,971 מקרים.
על פי האגודה למען הלהט"ב, העלייה בפגיעות הן תוצר של פעילות מאורגנת של גורמים קיצוניים, העוסקים ללא הרף בניסיון "לנרמל" פגיעה בקהילה, דוגמת ח"כ אבי מעוז, ארגון "בוחרים במשפחה" ושלוחות שונות של הרב טאו.
ד״ר סיגל אופנהיים שחר, מומחית בנערות בהדרה וסיכון, לימודי מגדר, חינוך וחברה מהקריה האקדמית אונו הגיבה לדו"ח ואמרה "לא צריך להיות חוקרים באקדמיה  בכדי לזהות את ההסלמה ביחס לטרנסים ולהט"בים מרגע שהשתנה הרכב הממשלה. עוד לפני כן, היה פער גדול בין החקיקה הליברלית לכאורה ובין היחס בפועל בקרב חלקים שונים באוכלוסייה. רוח המפקדים, המחזיקים בדעות שמרניות, מחלחלת מלמעלה ומנרמלת את האלימות הסמויה גלויה כדי להחזיר את החברה למה שהם מאמינים ראויה, בעיני ההלכה, זה ברור.
"מה שקשה להבין זו מידת ההיענות הרבה של צעירים וצעירות להנחיה הזו. על איזה כפתור לוחצות הנחיות סמויות וגלויות של אבי מעוז וחבריו, שמפעילות בכזו קלות את האלימות הזו. והעליה באלימות ובהדרה כלפי הקהילה הלהט"בית, מעלה גם את מספר הילדים והנוער הנמצאים בסיכון. הן מחשש לפגיעה פיזית, הדרה חברתית או תחושה פנימית שמשהו אינו כשורה בהם. הסיכון לא נגמר באלימות וממשיך להתנהגויות סיכוניות כולל לפגיעה עצמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה