מדדים ומחקרים

הדירוג השנתי של PwC נחשף: לאיזה מקום מפתיע ישראל הגיעה?

חברת הייעוץ PwC חושפת בדו"ח השנתי שלה על אטרקטיביות  מדינות בעולם מבחינת התעשייה האווירית והביטחונית שלהן וישראל לראשונה עולה הישר למקום חמישי לאחר שבמדד אשתקד דורגה במקום ה- 18
מערכת ice | 
טליה גזית (צילום גדי אהד)
מדי שנה, פירמת PwC מפרסמת דו"ח ובו היא מדרגת אטרקטיביות של מדינות בייצור מערכות נשק אוויריות. מדד האטרקטיביות של PWC מסקרן השנה מכיוון שהוא מתפרסם על רקע המלחמה המתמשכת באירופה בין רוסיה לאוקראינה.
סך ההוצאה הצבאית העולמית בשנת 2021 חצתה לראשונה את רף ה- 2 טריליון דולר והגיעה ל- 2.113 טריליון דולר ב- 2022. חמשת התורמות הגדולות ביותר לשיא היו ארה"ב, סין, הודו, בריטניה ורוסיה. מדינות אלה יחד היוו כ- 62% מהוצאות הביטחון העולמיות ביחד. עשר החברות הביטחוניות המובילות בעולם הרוויחו 485.5 מיליארד דולר, עם צמיחה ממוצעת בהכנסות של 7.1%.
מלחמת רוסיה- אוקראינה היוותה קרקע נוחה למבחנים מבצעיים ראשונים עבור כמה מערכות נשק מערביות חדשות ומתקדמות. גם ארה"ב ומדינות נאט"ו אחרות מרוקנות את מלאי כלי הנשק שלהן ואחוז גבוה מהמלאי הזה מגיע מהתעשייה האווירית הכוללת טילים, רקטות ומזל"טים מסוגים רבים וכן מערכות נ"מ ומערכות הגנה קרקע-אוויר אחרות.
סינגפור פותחת את העשירייה ולאחריה ארה"ב, קנדה, בריטניה וישראל בפעם הראשונה במקום החמישי. בזכות הסכמי אברהם, משרד הביטחון הישראלי מעריך כי הייצוא הביטחוני של ישראל למדינות ערב יעלה על מיליארד דולר יתרה מכך, בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה התהפכה המגמה של מדינות רבות באירופה שנרתעו בעבר מרכישת נשק מישראל. אירופה היא כעת הרוכשת האזורית המובילה של מערכות נשק ישראליות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה