מדדים ומחקרים

בזמן שהמניה צונחת, פייסבוק רושמת שיא שאמור לעודד אותה

למרות הירידה המתמשכת במניה שלה בשנה האחרונה, נתונים חדשים והערכות לשנים הקרובות מראים כי ייתכן שהבחירות של מארק צוקרגברג עומדות להשתלם מאוד לחברה
יאיר מור | 
מארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק (צילום pixabay ,unsplash, יוטיוב/ ABC News)
ההימור של מטא (פייסבוק לשעבר) על המטאוורס – העולם הווירטואלי – אמנם נראה כרגע ככישלון, לאור הירידה החדה במניה שלה בשנה האחרונה, אך בקרוב הוא צפוי להתחיל להשתלם, כך לפי חברת המחקר העולמית International Data Corporation, המוכרת בקיצור כ-IDC.
לפי צוות מחקר המציאות הרבודה והמדומה של החברה, ברבעון הראשון של 2022 זינקו מכירות משקפי הגישה לעולם הווירטואלי ב-241.6% - כלומר, כמעט פי 3.5 מאשר בתחילת 2021 – ונתח השוק של פייסבוק בשוק עמד על 90%, המהווים שליטה מוחלטת. המכשיר הפופולארי ביותר הוא משקפי ה-Quest 2 של החברה. במקום השני, עם 4.5% בלבד, Pico הסינית, שבבעלות ByteDance (מפעילת הרשת החברתית טיקטוק). ובמקומות 3-5 יצרנית משקפי המציאות המדומה הסינית DPVR, המקבילה הסינית של יוטיוב iQiyi שמייצרת גם היא משקפי מציאות מדומה, ו-HTC הטייוואנית, הזכורה כיצרנית סמארטפונים שעברה להתמקד בעולם הווירטואלי – כל השלוש יחד עם נתח כולל של פחות מ-4%.
גי'טֶש אוּבְּרַאני, מנהל מחקר מכשירים ניידים צרכניים ב-IDC, ציין כי כרגע מטא לא בדיוק מרוויחה כסף על הקסדות – אך המצב צפוי להשתנות בקרוב: "מטא ממשיכה לשפוך כסף לפיתוח המטאוורס, אך האסטרטגיה של קידום חומרה זולה על חשבון הרווחים אינה ברת קיימא לטווח הארוך. החדשות הטובות הן שמשקפי העבודה המתקרבים של מטא ישרתו כנקודת ההתחלה לשינוי כיוון של החברה לעבר חומרה שמביאה הכנסות גבוהות יותר, ויסייעו גם לספק עלייה בתמחור למשתמשי הקצה לתעשייה כולה, כאשר המחיר הממוצע לצרכן יתחיל לעלות והטכנולוגיה תשתפר באופן משמעותי".
החברה צופה כי השנה יאמירו מכירות משקפי המציאות המדומה והרבודה ל-13.9 מיליון יחידות – זינוק של 26.6%, בשנה הבאה הן תקפוצנה ליותר מ-20 מיליון יחידות (עלייה של כמעט 50%), ב-2024 להתקרב ל-25 מיליון, ב-2025 ל-30 מיליון וב-2026 לגרד את רף ה-35 מיליון; במקביל, המחיר הממוצע למשקפי מציאות מדומה/רבודה/מעורבת צפוי לזנק מ-400 דולר השנה ל-440 דולר בשנה הבאה (עלייה של 10%), ולאחר מכן להירגע באיטיות עד ל-415 דולר ב-2026.
מי שצפויות להוביל את הזינוק בשוק הן, לצד מטא, סוני ואפל, כך לדברי ראמוֹן יאמאס, מנהל מחקר צוות המציאות הרבודה והמדומה. בחברה. "כל העיניים יישלחו לכיוון אפל כאשר היא תשיק את המשקפיים הראשונים שלה בשנה הבאה – ולמרות שמפתה לדמיין שהחברה תמכור בנפחים גדולים, חשוב לזכור שאלה המשקפיים הראשונים שלה, שיקרצו בעיקר לקהל קטן של מאמצים מוקדמים וחובבי אפל. גרסאות עתידיות כנראה תראינה התפתחות שתגדל בצעדי ענק. בינתיים, לחברות כמו מטא וסוני יש כבר בסיס משתמשים רחב ודרישה בלתי מסופקת שהן יכולות לנצל. בשורה התחתונה, זהו תמריץ חזק שידחף את השוק קדימה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה