מדדים ומחקרים

תלמידי הישיבה בישראל נחשפים: כמה גם לומדים וגם עובדים?

21% מהלומדים בישיבות הרגילות טענו כי הם עובדים בעבודות שונות לצד לימודיהם בישיבה, בעיקר בעבודות מזדמנות. אם מסתכלים על הלומדים בישיבות "הרכות", רואים תמונה מאוד מעודדת, לפיה רוב משמעותי של 75% מהתלמידים גם עובדים וגם לומדים. 43% דיווחו על עבודות מזדמנות וחלקיות ורק שליש בעבודות קבועות ומשמעותיות
מערכת ice |  1
תלמידי ישיבה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
כשסערת חוק הגיוס עדיין באוויר, אנשי המילואים כועסים על המהלך שאמור לפטור אלפי חרדים צעירים משירות ולהעלות את גיל הפטור ל-35, פורסם אמש (שני) על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה כי מחקר עומק בחן שתי קבוצות, הראשונה של הישיבות "הרגילות" ואת ישיבות "הרכות".
על פי המחקר, 21% מהלומדים בישיבות הרגילות טענו כי הם עובדים בעבודות שונות לצד לימודיהם בישיבה, בעיקר בעבודות מזדמנות. אם מסתכלים על הלומדים בישיבות "הרכות", רואים תמונה מאוד מעודדת, לפיה רוב משמעותי של 75% מהתלמידים גם עובדים וגם לומדים. 43% דיווחו על עבודות מזדמנות וחלקיות ורק שליש בעבודות קבועות ומשמעותיות.

24% מתלמידי הישיבות בכלל שהשתתפו בסקר עובדים לעיתים רחוקות וכן 9% עובדים לעיתים קרובות או באופן קבוע. מחנכים ותלמידים חרדים בישיבות שלקחו חלק במחקר הענק מעריכים כי הרוב לא יצליחו להתמיד מעבר לכמה שנים בודדות בלימודים בכולל כדי שישתלבו בהמשך בשוק העבודה לאחר סיום הלימודים.
יש לציין כי ההערכה הזו מתווספת למסקנה אחרת שהראה כי רוב תלמידי הישיבות, למעשה כ-84% מעוניינים לצבור ידע על שוק העבודה, על מסלולי לימוד והכשרה ועל משרות מבוקשות במשק כדי להתפתח גם במישור הזה
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בְּזֵעַת אַפְּכֶם נֹּאכַל לֶחֶם! (ל"ת)
    . 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור