נדל"ן ותשתיות

הרכבת לאילת בדרך? זו ההפתעה הגדולה שמחכה לכם

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מסר: "אישרנו היום בקבינט הכלכלי החברתי 200 מיליון שקל לתכנון קו רכבת המחבר מקריית שמונה עד אילת. פיתוח קו הרכבת הוא תחילת תהליך בעל חשיבות לאומית ועתיד ליצור חיבור מסילתי של הנגב והגליל למרכז הארץ"
מערכת ice | 
אילת (צילום פלאש 90/ משה שי)
התקדמות בתכנון מסילת הרכבת לאילת, שההחלטה על הקמתה התקבלה לפני עשור אך מאז נתקעה בשל שיקולי תקציב: חצי שנה אחרי שמנהל התכנון העביר את התוכנית לוועדה לתשתיות לאומיות במטרה לקדם את סיום תכנונה, הקבינט החברתי כלכלי אישר את תכנון מסילת הרכבת שתחבר את קריית שמונה לאילת.
לראשונה התכנס היום הקבינט החברתי הכלכלי. בין יתר הנושאים שעלו לדיון אישר הקבינט את הסכם העקרונות עם הרכבת שכולל תקציב של 16 מיליארד לתפעול שוטף ו-46 מיליארד לפיתוח תשתיות עד שנת 2026. חלק מהסכם העקרונות כולל בתוכו תקציב בסך 200 מיליון שקלים לתכנון מסילת רכבת שתחבר בין קריית שמונה לאילת.
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מסר: "אישרנו היום בקבינט הכלכלי החברתי 200 מיליון שקל לתכנון קו רכבת המחבר מקרית שמונה עד אילת. פיתוח קו הרכבת הוא תחילת תהליך בעל חשיבות לאומית ועתיד ליצור חיבור מסילתי של הנגב והגליל למרכז הארץ. אמשיך לפעול למען הנגב והגליל כדי לפתח, לחזק ולקדם את ההתיישבות".
בנובמבר 2022 מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, העביר את התוכנית מהוועדה המחוזית בדרום לוועדה לתשתיות לאומיות לבחינת האומדן הכלכלי שלה. במסגרת הליך התכנון תיבחר החלופה המיטבית לתוואי הרכבת. כבר לפני עשור קיבלה ממשלת נתניהו החלטה על הקמת קו הרכבת. ב־2019 התקבלה החלטה נוספת על "קידום מואץ של התכנון". בדצמבר שנה שעברה סיכמו שרת התחבורה מיכאלי ושר האוצר ליברמן להעביר 30 מיליון שקל להשלמת תכנון המסילה - אולם מחלוקת על אורכה של מנהרה בתוואי תקעה את המשך התכנון.
 
חברת נתיבי ישראל (נת"י) מבצעת את תכנון הרכבת לאילת שכולל הקמת מסילה מבאר שבע לאילת באורך כ־270 ק"מ שתכלול מסילת נוסעים ומסילת מטענים. עלות הפרויקט צפויה לעמוד על 30-40 מיליארד שקל. מדובר על חמש תחנות לנוסעים בדימונה, ספיר, יוטבתה, נמל תעופה רמון ואילת.
הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של 250 קמ"ש ולדברי ראש עיריית אילת אלי לנקרי, במקום לנסוע לאילת מהמרכז בכ-4-5 שעות בכביש, תארך הנסיעה ברכבת כשעתיים ועשר דקות בלבד, ובמחיר שווה לכל נפש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה