נדל"ן ותשתיות

אינווסטו קפיטל רוכשת מרכזים מסחריים בארה"ב ב-20 מיליון דולר

בית השקעות הנדל"ן הישראלי אינווסטו קפיטל זיהה הזדמנות בצל המשבר ורכש שני מרכזים מסחריים בארה"ב בהיקף של כ-20 מיליון דולר. בחברה מתכננים תקופת השבחה בת כמה חודשים, ולאחר מכן לפחות אחד מהנכסים יימכר
מערכת ice | 
נועם שפלטר ואוהד ארד (צילום Johannes Felten)
אינווסטו קפיטל, בית השקעות לנדל"ן בבעלותם של אוהד ארד ונועם שפלטר, רכש ברבעון האחרון שני מרכזים מסחריים באוהיו ובאילינוי שבארה"ב. היקף הרכישות: כ-20 מיליון דולר לאחר שהנכסים הועמדו למכירה ע"י בתי משפט ובנקים בשל המצב אליו נקלעו הבעלים, או עקב צורך של בעלי הנכסים בנזילות, לאור עליות הריבית התכופות בארה"ב.
הנכס הראשון שנמצא בשיקגו, מתפרש על פני 8,700 מ"ר ונרכש תמורת 12 מיליון דולר. בנכס יש חמישה שוכרים קיימים, הבולטת מביניהם היא CUB Foods שמעסיקה כ-2000 עובדים ושוכרת 70% מהשטח.

הנכס השני, באוהיו, מתפרס על פני כ-6,000 מ"ר ונרכש תמורת כ-8 מיליון דולר. עוד בטרם החתימה על חוזה הרכישה, השכילה אינווסטו להגיע להבנות עם רשת מכוני הכושר הצומחת Fitness:1440, וכן עם החברה הציבורית Rent-A-Center המאפשרת פריסת תשלומים נוחה לרכישת מוצרי חשמל, אלקטרוניקה, מחשבים ועוד, המפעילה 2,400 סניפים ב-50 מדינות באמריקה.
בנוסף, גם רשת מוצרי הביגוד המובילה Ohio Thrift Store, תפתח סניף חדש במרכז המסחרי. הכניסה של רשתות ענק אלה, תביא אותו לתפוסה של מעל 90% וקביעת שווי גבוה מאוד ביחס למחיר הרכישה, וזאת ממש בסמוך לביצוע עסקת הרכישה עצמה. בחברה מתכננים תקופת השבחה בת כמה חודשים, ולאחר מכן הוא יימכר.
בעקבות עליית הריבית, אינווסטו נוקטת בימים אלה בטקטיקה זהירה במסגרתה היא מאתרת מרכזים מסחריים מאוכלסים ובמצב טוב, אשר מגיעים למעמד מכירה עקב נסיבות שאינן תלויות בנכס ישירות, אלא בבעליו ובנתונים הפיננסיים של תנאי המימון והעסקה של הבעלים הקודם. כדוגמת אי-עמידה בתנאי הלוואה או כינוס נכסים – ואז רוכשת באגרסיביות, במחיר נמוך יחסית, המשקף 60%-80% מערכו האמיתי של הנכס בשוק.
"את העסקה האמיתית אנחנו עושים דווקא ביום הרכישה, מכאן ועד המכירה זה בונוס. צרות של אחד הן יהלומים של האחר, נדרשת הבנה מעמיקה ואיכותית של הנכס ושוכריו", אומר אוהד ארד. ואכן, בתקופה קצרה של מספר חודשים מבצעת החברה השבחה של חוזים קיימים ואיכלוס מאסיבי של שטחים פנויים, ומעמידה את הנכס למכירה שתייצר אקזיט למשקיעי החברה.
 
"אחד הפרמטרים החשובים שאנו מחפשים הוא אכלוס נוכחי של לפחות 70% שוכרים-משלמים במועד הרכישה, ובהכרח שטחים פנויים להשבחה עתידית. לכן, דמי השכירות מהשוכרים מתקבלים במלואם ומחולקים למשקיעים, תוך שהחברה מבצעת "שיפור עמדה" באמצעות השבחה חוזית והארכת חוזים לשוכרים קיימים, שמרביתם הם חברות עוגן גדולות ומשמעותיות וברובן ציבוריות, כמו Kroger, קאב פוד, דולר טרי, אולי'ס, T-Mobile ועוד. וכן, מיפוי הרשתות והעסקים הקמעונאיים ברדיוס של המרכז המסחרי ומילוי הצרכים והחוסרים בשוק באמצעות פנייה אקטיבית בהצעות נכסים להשכרה", מוסיף ארד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה