נדל"ן ותשתיות

עיריית טבריה נגד רשת פתאל: משלמים ארנונה נמוכה מדי

עיריית טבריה הגישה ערעור מנהלי נגד רשת מלונות פתאל לבית המשפט המחוזי בנצרת. הטענה היא שהרשת משלמת ארנונה נמוכה ממה שצריכה לשלם בפועל
מערכת ice | 
מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות, עידן מועלם וראש העיר טבריה בועז יוסף (צילום החברה הממשלתית לתיירות)
עיריית טבריה נגד רשת מלונות פתאל. בערעור מנהלי שהגישה העירייה לבית המשפט המחוזי בנצרת טענה כי גובה הארנונה שהרשת משלמת במלונותיה הממוקמים בטבריה נמוכים ממה שהם צריכים לשלם בפועל.
על פי מנהלת הארנונה של עיריית טבריה, ועדת הערר קבעה כי על בתי המלון השייכים לרשת לשלם ארנונה כאילו היו מדורגים בדירוג שני כוכבים, וזאת למרות שמלונות הרשת מדורגים בדירוג גבוה יותר.

המלונות המדוברים הם מלון לאונרדו קלאב המדורג בארבעה כוכבים, מלון לאונרדו טבריה שמדורג בשלושה כוכבים, מלון לאונרדו פלאזה טבריה ומלון יו בוטיק כנרת המדורגים עם חמישה כוכבים.
מלונות הרשת, עם פרוץ משבר הקורונה, ביקשו וקיבלו פטור מארנונה לו היו זכאים בעבור החודשים מארס עד מאי 2020 – חודשים בגינם קיבלה העירייה שיפוי חלק מהמדינה בעבור אובדן הכנסות הארנונה.
בפניית העירייה לבית המשפט נטען ש"דא עקא, עם מיצוי תקופת הפטור, חויבו המלונות בארנונה בהתאם להוראות צו הארנונה בהתאם לדירוגם. המלונות לא השלימו עם דירוגים אלה, וכנגד שומת הארנונה משוא המחלוקת הם הגישו השגות וערערים".
"החלטת ועדת הערר מושא הערעור התקבלה בחריגה חמורה מסמכות", האשימו. "ולחילופין בחוסר סבירות קיצוני. במידה וההחלטה תיוותר על כנה נותנת הנחה בלתי חוקית בארנונה.
טענה נוספת כלפי ועדת הערער מטעם עיריית טבריה הייתה כי ועדת הערער "העניקה למלונות הנחה בלתי חוקית בארנונה תוך פגיעה משמעותית בתקציב העירייה ובציבור תושבי העיר, מבלי שלעירייה יהיה מקור תקציבי לכיסוי גרעון זה. על אחת כמה וכמה חמורים הדברים כאשר הסעד אותו העניקה הוועדה למשיבה, כלל לא התבקש על ידה בכתבי הערר אשר הגדירו את גדר המחלוקת הדיונית בין הצדדים".
בעירייה סיימו באזהרה "ההכנסות מהארנונה מהוות את עיקר תקציבה על שהעירייה וכי במידה וחיובים אלה יופחתו בלא הצדקה, יפגע תקציבה והיא תאלץ לפגוע באיכות וכמות השירותים העירוניים אותם היא מספקה לתושביה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה