נדל"ן ותשתיות

כביש 6 עובר מהפך מטורף: אלו הערים שירוויחו בענק

החלו העבודות להרחבת המקטע המרכזי של כביש 6, כאשר מגה פרויקט יוצא לדרך: החלו העבודות להרחבת כביש 6 ממחלף קסם למחלף עין תות, בעלות של 4 מיליארד שקלים
מערכת ice |  2
כביש 6 (צילום פלאש 90/ ענת חרמוני, unsplash)
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל החלו היום (שלישי) בעבודות להרחבת הקטע המרכזי של הכביש לאורך 60 קילומטרים. זהו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים המבוצעים כיום בישראל. הפרויקט יכלול הוספת נתיב נסיעה נוסף בכל כיוון לאורך כביש 6, בין מחלף קסם למחלף עין תות. מדובר בהרחבת 60 קילומטרים של כביש, בשני הכיוונים. עלות הפרויקט נאמדת בכארבעה מיליארד שקלים והוא מבוצע במתכונת BOT.
במסגרת העבודות יוקם מחלף חדש, מחלף בית נחמיה, כמו כן תשודרג תאורת הכביש, תוסדר מערכת הניקוז ויבוצע שיקום נופי בסיום העבודות, הצפויות להסתיים עד סוף שנת 2028. את פרויקט הענק להרחבת כביש 6 בקטע המרכזי מובילים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אגף החשב הכללי במשרד האוצר, חברת חוצה ישראל וחברת דרך ארץ הייווייז, בעלת זיכיון המדינה להקמה, תפעול ותחזוקה של כביש 6.

במהלך העבודות, תימשך התנועה בכביש כסדרה, תוך שמירה על נתיבים פתוחים ונסיעה רציפה, למעט שינויים זמניים בהסדרי התנועה על פי הצורך. העבודות להרחבת הכביש יתקיימו לאורך היום ולעיתים גם בשעות הלילה, ויכללו צמצום זמני של רוחב הנתיבים במקטעים שונים של הכביש.
כביש 6 הוא עורק התחבורה המרכזי במדינת ישראל, המשמש כ-260 אלף כלי רכב ביממה. הפרויקט צפוי להביא להפחתה משמעותית בגודשי התנועה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית בכלי הרכב הפרטיים. הרחבת הכביש צפויה להביא להתייעלות ולחיסכון בזמן נסיעה יקר, ותאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים לאורך הכביש. לקראת תחילת העבודות, עלה קמפיין הסברה תחת הכותרת ״שש למה לחכות״, במגוון רחב של מדיות: עיתונות מודפסת, תחנות הרדיו, דיגיטל, ערוצי הסושיאל השונים ובשלטי חוצות לאורך הכביש בכיכובה של להקת 'התקווה 6.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "כביש 6 הוא אחד מעורקי התחבורה החשובים בישראל וציר אורך מרכזי וחיוני המחבר בין המרכז ובין הפריפריה הצפונית והדרומית. הרחבתו תמנע את גודשי התחבורה אשר מונעים מהכביש לפעול בצורה מיטבית ולמלא את ייעודו - לחבר את ישראל. אני מברכת את כל העושים במלאכה ואת עמיתיי במשרד האוצר על ההתגייסות המהירה לקידום המגה-פרויקט הזה".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "פרויקט הרחבת כביש 6 שאנו משיקים היום מהווה דוגמה מוצלחת של פרויקט שיוצא לדרך כאשר כולנו משלבים ידיים למען מטרה משותפת. משרד האוצר ומשרד התחבורה שיתפו פעולה ויחד עם חברת חוצה ישראל המפעילה את כביש 6 השלימו את תהליכי התכנון והאישור, והיום אנחנו מתחילים את שלב הביצוע, שיסתיים תוך שלוש שנים.
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דני שנבך: "אני מברך על יציאתנו לדרך בפרויקט הרחבת כביש 6, כביש אשר מהווה עורק התחבורה הראשי של מדינת ישראל, שמשרת מאות אלפי כלי רכב מידי יום. תחילת העבודות להרחבת הכביש מהווה בשורה של ממש, שתביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה ותקצר את זמני הנסיעה עבור תושבי ישראל. חברת חוצה ישראל תמשיך להוביל פרויקטי תחבורה מורכבים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טעות כמו תמיד. רק שישה נתיבים לכול כיוון . זה הפתרון
    יגאל 11/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל ניסיון אחר זריקת כסף סבל למדינת ישראל
    סגור
  • 1.
    טיפה בים.
    שי 11/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי ימשיכו את כביש 6 עד למצפה רמון זה מתבקש ועכשיו. הרחבה נתיב נוסף מאשקלון עד צומת קמה מתבקש מאוד. העבירו בסיסים לדרום למה לא חושבים להביא את הרכבת מבאר שבע לעיר הבהדים ( 11 ק"מ) של קו זה הכול נותנים לחילים לסבול בלי שום חשיבה הגיונית. וכן אפשר לחבר גם את תושבי מצפה רמון לרכבת ולחבר אותם למרכז הלי ססמאות חסרות תוכן.
    סגור