מינויים

המועמד העיקרי לתפקיד הפרויקטור האזרחי סרב לתפקיד: מה הסיבה?

שפיגלר סירב לתפקיד באופן רשמי. ההערכה היא שהוא בחר לא לקחת את המשימה ששווה תקציב של 15 מיליארד שקל, היא כי הייתה מחייבת אותו להתפטר מתפקידו כמנכ"ל של חברת החשמל, תפקיד אליו נכנס ממש לא מזמן
מערכת ice | 
מאיר שפיגלר (צילום אוליבייה פיטוסי פלש 90)
על רקע ביקורת חריפה על מדיניותה הכלכלית של הממשלה בימי המערכה בעזה, מ"מ יו"ר הקבינט החברתי-כלכלי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הקים מרכז שליטה (משל"ט) אזרחי שבמסגרתו יפעל פרויקטור. מי שיועד לתפקיד הוא מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח לאומי לשעבר, אבל הוא סירב לתפקיד היום (ראשון) באופן רשמי. 
מאיר שפיגלר, מנכל חברת חשמל, הבהיר: "בנסיבות שהרגולטור לא איפשר לי לנהל את חברת החשמל ובמקביל  לקחת חלק בעבודת הקודש הכרוכה בטיפול במערך השירותים החברתי כלכלי, גמרתי אומר בליבי להודות לח״כ בצלאל סמוטריץ, שר האוצר, על האמון וההכרה ביכולותי להמנות על העוסקים בשליחות הלאומית שעמדה על הפרק ובכאב לב, ככל שהמצב לא ישתנה, לוותר על ההצעה ולהמשיך להוביל את חברת החשמל בימי שגרה ובעיקר בעת מלחמה".
‎ 
כזכור, חברי הממשלה אישרו הקמת משל"ט לתכלול עבודת משרדי הממשלה בתקופת המלחמה. על פי נוסח ההחלטה סמוטריץ' יבחר את הפרויקטור שינהל את המשל"ט. כעת, יצטרכו לראות מי הבא ברשימה אחרי שפיגלר.
תפקידיו של המשל"ט והפרויקטור בראשו הם לרכז את עבודת הקבינט החברתי כלכלי, לתאם, לתכלל ולגבש תמונת מצב מול משרדי הממשלה והגורמים הרלוונטיים בכל הנוגע לשמירת הרציפות התפקודית למתן מענה לצורכי העורף בזמן המלחמה. לאחרונה הכריז יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' על הקמת מנהלת שתעסוק בשיקום חבל הארץ הסמוך לרצועה, שיקרא מעתה "חבל התקומה". 

מנהלת תקומה היא גוף ייעודי לתקופה של 5 שנים, והיא תישא באחריות ובכלל הסמכויות הנדרשות לצורך ניהול וביצוע פעולות לשיקום ולחיזוק חבל התקומה ואוכלוסייתו באופן מהיר, בטוח ומיטבי בטווח המיידי, הבינוני והארוך. תקציב הפעילות המיידי הראשוני שיועמד לטובת הפעילות של המנהלת יעמוד על מיליארד ש"ח ובראשה יעמוד תא"ל (מיל') משה אדרי, אשר יהיה כפוף לראש הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה