דעות

כמו בלובר בפריז: מהפכת האתרים ההיסטוריים של אשקלון נחשפת

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, בטור על מהפכת האתרים ההיסטוריים של אשקלון: על אשקלון לשאת בגאווה על עברה ולשמר אותו, השלמנו שימור ושדרוג של רצפת הפסיפס המעוטרת בת כ-1,500 שנה וחצר הסרקופגים. לצד המבט קדימה, לעולם לא נזנח את אבני היסוד של העיר
תומר גלאם |  3
תומר גלאם (צילום אלעד מלכה)
העיר אשקלון היא אחת מהערים העתיקות בעולם והיא מגלמת בתוכה היסטוריה עשירה, ענפה ומרתקת על פני למעלה מ-5,000 שנה. השבילים והדרכים שבה, האתרים והשכונות, כמו גם רצועת החוף לאורכה, משופעים בממצאים ארכיאולוגיים המהווים עדות לעושר התרבותי שהיה מנת חלקה של העיר, בהיותה עיר נמל משמעותית ושער דרומי אסטרטגי לארץ ישראל במשך אלפי שנים. למעשה, מהעיר אשקלון יצאו לכל העולם הקדום שלושה דברים מרכזיים: בצלי שאלוט, כופר (חינה) ויין ומקור שמה של העיר הגיע, ככל הנראה, מהמילה שקל, מעצם היותה עיר מסחר הומייה, דרכה עברו סחורות ומוצרי יוקרה.
כמי שגדל וצמח בעיר אשקלון וחי במשך כל שנות בגרותו באחת השכונות הוותיקות בעיר, מגדל, זיהיתי את החשיבות בהענקת מקום של כבוד לאתרים ההיסטוריים הפזורים בכל רחבי העיר מתוך אמונה אמיתית כי על אשקלון לשאת בגאווה את עברה, לשמור עליו ולשמר אותו. בשנתיים האחרונות אנחנו מבצעים מהפכה של ממש בתחום שימור האתרים ההיסטוריים בעיר, חלקם מהבודדים והיפים שקיימים בעולם כולו. שיאה של המהפכה היה החודש, במהלך חול המועד סוכות, אז בשיתוף רשות העתיקות והמועצה לשימור, השלמנו שימור ושדרוג של שני אתרים משמעותיים – רצפת הפסיפס המעוטרת בת כ-1,500 שנה וחצר הסרקופגים, הלוא הם ארונות קבורה רומיים משיש, שכדוגמתם יש אולי, בלובר בפריז.
כידוע, אשקלון היא אחת מהערים המתפתחות במדינת ישראל. קצב הצמיחה שלה אדיר, תנופת הבנייה בה שוברת שיאים בכל פעם מחדש והעיר מובילה מערכת חינוך מצטיינת, זוכת פרס החינוך הארצי ומקדמת פרויקטים שיהפכו אותה למטרופולין פורץ דרך, בין אם זה באמצעות הקמת פארק ההיי-טק הגדול בישראל שימשוך אליו חברות עתירות ידע מהמובילות בתחום ברמה הלאומית והבינלאומית ואם באמצעות הקמת פארקים ירוקים ורחבי ידיים בשטח של אלפי דונם עם אגם מלאכותי מהיפים והגדולים בישראל שיהוו אטרקציה לכל תושב ומבקר. 

לצד המבט קדימה ועיצוב המחר בכל תחומי החיים לרווחת התושבים, לעולם לא נזנח את אבני היסוד של העיר, את מייסדיה ומקימיה. שימור האתרים ההיסטוריים היא זכות עבורי, כמי שעומד בראשות העיר שהיוותה בעברה מוקד מרכזי בארץ ישראל העתיקה וממשיכה להוות מוקד מרכזי גם בימים אלו בארץ ישראל של ימינו. אנחנו רואים בכך עוגן תיירותי, חברתי, חינוכי וכלכלי לעיר אשקלון כולה ואתם מוזמנים לבוא לבקר בעיר אשקלון, להתפעל מיופיה ולהיחשף לשפע ההזדמנויות שהיא מציעה למבקרים בה. 
לסיום, העיר אשקלון ממזגת בהרמוניה נפלאה ומרתקת עבר לצד עתיד, היסטוריה לצד קדמה, ארכיאולוגיה לצד חדשנות מעוררת השראה. אנחנו עושים זאת למען התושבים הוותיקים, למען ההווה ולמען דור העתיד.
הכותב: תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    }}} באשקלון יצרו מזרקה ב 13 מליון שקלים וסגרו אחרי שנה.
    יש מה לשפר באשקלון. 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באשקלון בריונות ועברינות בה יש לטפל בתגבור חינוך ותרבות. באשקלון 13 קילומטר חוף נופים והיסטוריה שהם נכסים שצריך לטפח.
    סגור
  • 2.
    יפה שיש ראשי עיר שזוכרים גם את מורשת העבר וההיסטורית. (ל"ת)
    מיכה 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    עיר בתנופה
    רונן 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתושב העיר מזה כ 50 שנה אני חייב לציין שהעיר נמצאית בתקופת פריחה מדהימה בזכות תומר
    סגור