דעות

עיתונאים ויחצנים - צ'ילבות או משת"פים?

יומיים אחרי ערב ה'PRguru' שבמהלכו אירח זאב ינאי את גולן יוכפז - מספר הגיגים, כולל טור מעט תוקפני של יחצן אמריקאי, על יחסי דובר-עיתונאי
דפנה פלס |  8
שני חצאים של איזושהי בירה, עורך ידוע אחד בשם גולן יוכפז והרבה יחצנים עם הרבה מה לומר - כל אלה ועוד נכחו שלשום (יום א\') במסגרת ערב \'PRguru - הגורו של יחסי הציבור\' שארגן יועץ התקשורת זאב ינאי. גולת הכותרת של האירוע היתה דיון בנושא יחסי עיתונאי-דובר, ונראה כי הקרואים - לפחות בחלקם - יצאו עם כמה מסקנות חדשות.
יחסי התן וקח שבין עיתונאים ליחצנים קיימים כבר זמן רב אבל סובלים תדיר מעליות ומורדות. זה חושב שההוא חייב לו, ההוא חושב שזה מזלזל בו, פלוני אינו מבין מדוע אלמוני רוצה \'לדחוף\' לגרונו (או לכתבתו) את הלקוח שהוא מייצג ואילו האחרון מתעקש, שאחרי שבנה כתבה שלמה עבור אלמוני, יצר בשבילו רשת של מקורות ולעתים אף ניסח במקומו פסקאות, מן הראוי ששם הלקוח יוזכר, ולו בסיפא של הדברים.
כך או כך, 2 הצדדים גם יחד מרגישים שלא תמיד \'מבינים\' אותם או מעריכים את מאמציהם, מה שיוצר תסכולים וכעסים, שבסופו של דבר עלולים לפגוע בסיפור - ולכן גם במי שצורך אותו.
והנה, השבוע נמצא באתר האמריקאי RAGAN\'S PR Daily טור של יחצן בשם ג\'קסון וויטמן. זה, ככל הנראה, החליט לקחת את העניינים לידיו ולכתוב הערות מתוך מטרה לסבר את עיניו של העיתונאי המצוי. אם לשפוט באובייקטיביות, הדברים הבאים נושאים מידה לא מבוטלת של צדק, אבל עדיין, צריך לזכור שלכל מטבע יש 2 צדדים, תמיד.
וכך כותב וויטמן:
\"הנה 12 דברים שהייתי רוצה שהמדיה תדע -
1. \"אנשי יח\"צ אינם ה\'ביץ\'\' של העיתונאים.
2. \"תגובתכם לקומוניקט שעוצב בקפידה, אפילו אם אינכם מתכוונים להתמיד עם הסיפור, חשובה מאוד ואף עשויה לגרום לי לחבב אתכם יותר.
3. \"לאנשי יח\"צ יש עבודה לעשות, ממש כמו לעיתונאים. אל נא תירקו ארס. היו מנומסים.
4. \"ישנה דרך אחת בלבד לאיית את שם הלקוח, הארגון או הבוס שלי.
5. \"הצגת כתובת אתר באופן שגוי שקולה לבעיטה בשיניים שלי.
6. \"החברים מיחסי הציבור כבר שמעו איך עיתונאים חושבים שאנחנו עושים דברים רק כדי להרגיז אותם.
7. \"חבר מדיה יקר, לפעמים אתה צריך אותי - ואת חברי.
8. \"לא תמיד יש באפשרותי להשיג דובר בשתי דקות רק בגלל שלכם יש דדליין
9. \"יח\"צ אינו אויב העיתונות.
10. \"לעתים, אנשים שמעולם לא היו עיתונאים עושים עבודת יח\"צ טובה יותר מאשר אלה שהיו.
11. \"אנשי יח\"צ טובים מבינים את האלמנטים הגלויים והסמויים של סיפור מוצק ואף יכולים לשמש מקור טוב במובן של התוויית הדברים.
12. יחסי ציבור ב-2012 רחוקים מאוד מקשרי-מדיה פר אקסלנס\".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אז מה את אומרת
    עידו 01/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אמרת פה כלום בעצם..
    סגור
  • מה לא הבנת בדיוק?
    דיאביטו 01/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מבין שהיה ממש קשה להבין את מה שהכותבת העבירה.. אולי תחזור לתיכון ותבקש קורס חוזר בהבנת הנקרא?
    סגור
  • לא יודעת מה איתך דיאביטו..
    נאווה 01/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אצלנו הבנת הנקרא נלמדה עוד ביסודי... אולי דיאביטו היה בבית ספר לילדים 'מיוחדים' שמגיעים להבנת הנקרא רק בתיכון..
    סגור
  • אז בוא תעזור לי
    עידו 01/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הטענה המרכזית שלה פה ? נושא המפגש? הציטוטים הנפלאים שהביאה פה ? למה זה מובא כטור דעה/ניתוח ואין פה שום אמירה ? ולמה אתה מגן עליה (או שאת מגנה על עצמך)? היו מספיק דברים במפגש הזה שהיה אפשר לכתוב עליהם, ואפילו כמה תשובות לשאלות שהיא ניסתה להרים פה.. איזה טור מיותר, ותגובה יותר מיותרת.
    סגור
  • כתשובה לשאלתך -
    אני לא דיאביטו 01/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש סיבות לכך שלא כתבתי על מה שהיה במפגש עצמו... ואם לא הבנת את השורה התחתונה (שלי, לא של האמריקקי), תאמץ את העיניים טיפה. ד.פ.
    סגור
  • 3.
    כבוד (ל"ת)
    אמילי 01/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איך ההגיגים של וויטמן קשורים לערב של הגורו?
    4 קושיות 01/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היה כדאי להביא הגיגים מהערב עצמו? סיכום של מה היה לטובת מי שלא נכח? תובנות של הכותבת ולא מהאינטרנט???
    סגור
  • 1.
    יופי של טור פלס!
    ג'ק מטרי 01/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עימדו על שלכם עיתונאים
    סגור