תקשורת ומדיה

סיכול ממוקד? כל הפרטים מאחורי הקמפיין התקשורתי נגד השרה סטרוק

העיתונאי קלמן ליבסקינד כתב בסוף השבוע בטורו בעיתון 'מעריב' טור שעוסק בקמפיין התקשורתי נגד שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק והיו לו ריקושטים והאם רוני בר און הודה לעיתונאי שגרם לו לשנות את דעתו על סטרוק? 
דוד זולדן | 
אורית סטרוק (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, סריה דימנט, ויקיפדיה, freepik)
בסוף השבוע, פרסם העיתונאי קלמן ליבסקינד טור דעה שעורר סערה בו הוא יצא נגד המתקפות כלפי השרה אורית סטרוק בתקשורת וטען כי הן נגועות באג'נדות שמאל וגם בשקרים. אחד מקוראי הטור היה השר לשעבר רוני בר און שכתב לאחר הקריאה: ''עיתונות מועילה. התוודעתי לראשונה לעובדות הנוגעות לפועלה של השרה אורית סטרוק. נסדקה דעתי הקדומה לגביה. תודה קלמן ליבסקינד''. האם מדובר בתגובה ספונטנית או בחרם מאורגן ומשומן היטב? כך או כך אפקטים כבר יש לו ורוני בראון הוא רק קצה הקרחון. 
העיתונאי קלמן ליבסקינד כתב בין השאר: "לפני כמה ימים שאלה אותי הבת שלי על פרסום שהופיע בחדשות בעניינה של השרה אורית סטרוק. 'תעשי לעצמך כלל', המלצתי לה, 'אל תאמיני לאף דיווח שנוגע בה. 90% מהדיווחים עליה מבוססים על שקר, מניפולציות והוצאת דברים מהקשרם, ומכיוון שאת ה־10% הנותרים לא תדעי לזהות, צאי מנקודת הנחה שמשקרים לך כל הזמן", מספר ליבסקינד".
 
ליבסקינד זועק את מה שהוא מכנה "עוול גדול" שלדעתו נעשה לשרה ומנמק: "למה חשוב כל כך לכתוב על הקמפיין שמתנהל נגד סטרוק? גם כי הוא גורם לה עוול גדול. גם משום שאני מכיר אותה שנים רבות, הרבה לפני שנבחרה לכנסת, ואני יודע עד כמה אין שום קשר בין האישה הזו לבין התדמית שהתקשורת הצליחה לבנות לה. וגם, ואולי חשוב מכל, משום שמדובר במודל מסוכן שמלמד כיצד מסוגלת עיתונות רעה ופוליטית להשמיד ציבורית את יריביה האידיאולוגיים". בהמשך כתב כי: "אורית סטרוק, ואני אומר את זה מתוך מעקב ארוך שנים אחר פעילותה, היא אחד האנשים הרציניים והחשובים במחנה הלאומי. נבחרת ציבור חדה וחכמה, נדירה בחריצותה ומרשימה בבקיאות שהיא מגלה בכל נושא שהיא לוקחת לידיה. במשך עשרות שנים, גם לפני שהגיעה לכנסת, הייתה המנוע המרכזי של הרבה מאוד פעולות, יוזמות והחלטות שקודמו בימין. על מיעוטם נטלה קרדיט. ברוב המקרים, כשסברה שטוב יותר לקדם משהו באמצעות מישהו אחר, לא פעם אפילו ממפלגה אחרת, העדיפה להישאר מאחור ולהותיר לו את התהילה. אלמלא היה כל השיח שלנו נגוע בצביעות, העיתונות הייתה נושאת אותה על כפיים כסמל לאישה פורצת דרך", מדגיש ליבסיקנד.
הוא ציין מספר רב של דוגמאות ומדגיש כי: "שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות היא קורבן לקמפיין שכולו שקרים ומניפולציות, שאין מאחוריו כלום זולת שנאה פוליטית. למה אני מתעקש לפרק את כל הכזבים הללו? משום שמדובר במודל מסוכן".
טענותיו של ליבסקינד מתרחשות דווקא כשהימין בשלטון וכששר התקשורת הוא נציג ימני מובהק משורות הליכוד ומניציו ומסביר על השיטה: "כשכלי התקשורת מסמנים פוליטיקאי או תפיסה פוליטית שלא נראים להם, ומחליטים ליירט אותם ולא לדווח לגביהם את האמת, זו הנחת מוקש בהליך הדמוקרטי. לא פחות. משום שלצרכני התקשורת, כלומר לכולנו, אין דרך לגלות לבדנו את האמת. מה שמאכילים אותנו, זה מה שאנחנו אוכלים. אורית סטרוק, צריך להבין, היא לא העניין. אורית סטרוק היא משל. היא סמל. ובמובן הזה כדאי שגם האידיוטים השימושיים במגזר הדתי־לאומי יידעו להכיר שהם כאלה. כשלועגים לסטרוק, חברים, מתכוונים ללעוג לכם. כשמציגים אותה כמטורללת, מציגים אתכם ככאלה. לא אתה יש לעיתונות בעיה, אלא עם תפיסת העולם שלכם", סיכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה