תקשורת ומדיה

מאקו ישלמו ביוקר? התביעה של פורום קהלת נחשפת

בכתבה על אירוע מחאה במשרדי הארגון, נכתב באתר מאקו כי "המשטרה עצרה מספר בכירים בארגון בחשד לתקיפה אלימה"
מערכת ice |  2
בניין קשת (צילום shutterstock, Magma Images)
פורום קהלת הגישו אתמול (שני) תביעת לשון הרע נגד קשת ואתר מאקו, כך דווח בדה מרקר. התביעה, בסך 155 אלף ש"ח, הוגשה בעקבות כתבה בה נטען כי בכירים בארגון נעצרו בחשד לתקיפה אלימה. פורום קהלת תובע גם את עורך אתר מאקו עומר מלכה, ואת עידן יוסף מאיר, הכתב שפירסם את הכתבה.

הכתבה הייתה סביב פעילות מחאה נגד פורום קהלת בחודש שעבר. באותו יום, פעילות של ארגון "שוברים קירות" נכנסו למשרדי קהלת בירושלים במחאה על הפגיעה לטענתן של הרפורמה המשפטית בלהט"בים, נשים ואוכלוסיות חלשות. 
למחרת פורסמה באתר מאקו כתבה תחת הכותרת "עימות פיזי בזמן מחאה נגד פורום קהלת: 'חטפתי מכות מכל הכיוונים'". בכתבה נכתב, בין היתר, כי "המשטרה עצרה מספר בכירים בארגון בחשד לתקיפה אלימה". בפורום קהלת טוענים כי זו ידיעה שקרית שפגעה בשם הטוב של בכירי הארגון. "פרסום אמירה שקרית ומכפישה מעין זו, לפיה בכירי הארגון נעצרו בחשד לעבירה פלילית חמורה, נעשה בכוונה לפגוע בשמו הטוב של קהלת", נכתב בתביעה.
בקהלת טוענים כי נשלח מכתב התראה למאקו בו דרשו להוריד את הכתבה. הארגון טען בנוסף כי מאקו לא טרחו להשיב לפנייה ובהמשך הוסרה השורה המצוטטת מתוך הכתבה. "הסרת השורה השקרית והמעוותת ללא פרסום הבהרה ותיקון, למרות בקשה מפורשת, אינה מרפאת את הנזק שנגרם. היא אינה מועילה להבהיר לקוראי אתר מאקו - שנחשפו לשקר - את העובדות כהווייתן", נכתב.
ממאקו נמסר: "צר לנו שפורום קהלת פועל באמצעים אגרסיביים במטרה לייצר כותרות על חשבון מאקו, שנתנה מענה לפניית קהלת בזמן אמת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מאקו אלגזירה (ל"ת)
    רק 14 השאר אלגזירה 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בחיים לא ראיתי את הכותרת הזאת
    מלאך 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לא שמעתי דבר כזה מאף אחד. כנראה שזו באמת כותרת שגויה שתוקנה
    סגור