תקשורת ומדיה

תמר איש שלום: "זו דריסת הפרטיות. תחושה של לינץ'"

מגישת חדשות 13 לא מבינה מדוע מקרה פרטי של ילד בבית ספר צריך לגרור הפגנות נגדו: "מדובר בדיני נפשות"
מערכת ice |  4
תמר איש שלום (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
העיר גבעת שמואל סוערת, וזאת לאחר מקרה של תלמיד בית ספר דתי ("מורשת נריה") שחבריו לכיתה כמו גם ההורים גילו רק בסוף שנת הלימודים אחרונה כי אותה תלמיד המזדהה כבן נולד למעשה כבת, וזאת מבלי שנאמר להורים על כך דבר.
מגישת מהדורת השבת של ערוץ 13 תמר איש שלום הקדישה את המונולוג השבועי שלה למקרה המסוקר. "זה אינו דבר פשוט לאף הורה, ובטח שלא למשפחה דתית או מסורתית. אבל זו היתה החלטה שלהם, בהתאם לייעוץ הפסיכולוגי שהם קיבלו."
איש שלום דיברה נגד המפגינים שדרשו להוציא את הילד מבית הספר. "מדובר בדיני נפשות, וההורים שהדליפו את המקרה והפכו אותו לציבורי בעזרת ארגון פוליטי. האם מישהו חשב לרגע על הילד? מדובר בדריסת הפרטיות והלבנת פנים של הילד ומשפחתו. ומה הם ניסו לעשות בזה? שמשרד החינוך יתחקר כל ילד בכניסה ויבדוק את איבר המין שלו?"
 
כזכור, המקרה נחשף לפני כשבועיים וההורים ביקרו קשות את החלטת הצוות החינוכי, בהיות בית הספר משוייך למגזר הדתי-לאומי ובסביבה דתית. הורי חלק מהתלמידים לא עצרו בהאשמות נגד הצוות החינוכי בבית הספר ששמר על כך, לכאורה בסוד, אלא אף קראו ליו"ר החמ"ד (חינוך-ממלכתי-דתי) שוש נגר להתפטר ואף יצאו בהפגנות מול שערי בית הספר והחליטו שלא לשלוח את ילדיהם עד שיתבהרו הדברים.
מאחורי הקלעים של הפרשה התברר כי מיניותו של התלמיד כבר הייתה ידועה מאז שנכנס לבית הספר בכיתה א', ומספר מצומצם של הצוות החינוכי בבית הספר ידע על כך. אף משרד החינוך ידע על כך ושמר את הדבר לעצמו. אחד ההורים גילה על כך ופנה לעו"ד רוני ססובר - פעילה בכל הנושא על זהות התא המשפחתי - ומאז הפרשה התפוצצה. במהלך הקיץ, החליטו ההורים שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר, וסירבו לפשרה שילדיהם יפוזרו בכיתות אחרות בשכבת ג'. ססובר עצמה הגיבה: "ההורים זכאים למערכת חינוך עבור ילדיהם שתתאים לעולם הערכים שלהם".
ססובר כזכור הייתה גם מי שהובילה את ההפגנה נגד התלמיד הטרנסג'נדר בהרצליה, שם גם סגן ראש העיר היה מעורב ולהפגנה שאורגנה הגיעו פעילים בודדים בלבד.
כך או כך, ראשי החמ"ד והנהלת בית הספר הוציאו הוראה לצוות ההוראה לפנות אל התלמיד בלשון זכר בלבד, למרות התנגדות המורים. גם אמו של הילד מסרבת לפשרה ודורשת שיישאר בבית הספר כרגיל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אף אחד לא יודע אם הוא טרנסג'נדר
    טק 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הקטע של ההפגנות של ההורים זה שמשרד החינוך לא מוכן לאשר את התיאוריה שלהם שהילד הוא טרנסג'נדר וגם ערוץ 7 שכולם מצטטים לא יודע יותר מההורים המפגינים האלה או ממני או ממך
    סגור
  • 3.
    ככה זה מתחיל- ברגשות אשם , לאנשים שכביכול פגועים
    אמת 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אבל לא צריך ללכת רחוק מידי כדי לראות לאן זה מוביל , רק צריך להסתכל על ארהב וקנדה ולראות לאן הטרלול הזה מוביל, מורים שמחנכים את הילדים שהם יכולים להיות בכל מגדר שהם רוצים, שלא מספרים על זה להורים ובסופו של דבר לוקחים את הילדים מההורים כי הם לא מקבלים את הילד החדש שהם קיבלו אחרי ה"חינוך החדש" , תמר איש שלום הורסת את החברה של המדינה הכל בגלל אמפטיה מדומיינת, מקווה שהיא תעשה מחקר יותר עמוק על הנושא
    סגור
  • 2.
    כנראה שאת הטרלול שקורה באמריקה רוצים לעשות גם פה (ל"ת)
    אמת 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 1.
    צודקת. כהני הדת הפרימיטיבים הלכו צעד אחד רחוק מדי.
    יעלה כהנובר 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    10 2
    ואני כבר לא מדברת על האספסוף הנבער שהולך אחריהם.
    סגור