תקשורת ומדיה

שיא החוצפה: "ארה"ב חייבת לאפגניסטן מיליארדי דולרים"

באפגניסטן, האמריקנים גם אכלו דגים מסריחים וגם גורשו; אחרי 20 שנה ששלטו במדינה ונלחמו בטאליבן בתגובה לטרור האיסלאמי שיצא משם, אחרי התקציבים העצומים שהשקיעו כדי לנסות לתת לתושבים עתיד טוב יותר, ולמרות ציוד במיליארדים רבים שנטשו שם, כעת סין דורשת שארה"ב תשלם עוד לאפגניסטן, הנשלטת בידי ארגון רצחני ומדכא
מערכת ice | 
סין וארה"ב (צילום shutterstock, freepik)
בדיוק לפני שנה האמריקאים נסוגו מאפגניסטן והפקירו את תושבי המדינה לציפורני הטאליבן. במהלך הנסיגה, שנראתה יותר כמו בריחה בהולה וכאוטית, האמריקאים השאירו באפגניסטן ציוד צבאי בשווי מיליארדים ואולי עשרות מיליארדי דולרים. ממשל ביידן גם הפקיר לגורלם אלפי אזרחי ארה"ב שלא הצליחו לצאת בזמן. מאז הנסיגה, בקצב גובר והולך, נכנסת סין לוואקום שנוצר באפגניסטן בתור המעצמה שמכתיבה את העניינים.
וכעת, עזות המצח של הטאליבן בגיבוי סין מגיעה אולי לשיא חדש: בהודעת וידאו רשמית, טען הנציג המיוחד של סין לאפגניסטן, יואה שיאולונג (Yue Xiaolong), כי ארצות הברית בעצם חייבת לאפגניסטן פיצויים של מיליארדים.
בדבריו אמר הנציג הסיני בין השאר: "כמעט כל המדינות מסכימות שארצות הברית צריכה להחזיר לאפגניסטן נכסים בסך 7 מיליארד דולר, וכן לבטל את הסנקציות הבינלאומיות ואת ההגבלות הכלכליות הבלתי-סבירות שהטילה מהר ככל האפשר. עליהם להגשים את האחריות לשלום, ליציבות ולבנייה מחדש באפגניסטן, שעדיין סובלת מטרור. דאע"ש עורכת מתקפות טרור מדי פעם, וארגוני טרור כמו ETIM [תנועה איסלאומית אויגורית] מנצלים את המצב כדי להתחזק ולהעצים את השפעתם מחו"ל. מדינות האזור הסכימו להעלאת רמת התיאום הביטחוני, ומאיצים באפגניסטן לקיים את הבטחתה להילחם בטרור על ידי ביצוע צעדים גלויים ושקופים".. 
הנציג המיוחד המשיך ופירט את הסיוע הרב שהעניקה סין לאפגניסטן במהלך השנה האחרונה, שהתבטא בכסף רב, ציוד הומניטרי, מזון ומוצרים בסיסיים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה