תקשורת ומדיה

משפחת אבו עקלה פגשה את מזכיר המדינה בלינקן

מזכיר המדינה האמריקני טוני בלינקן נפגש אתמול בוושינגטון עם משפחתה של עיתונאית אל-ג'זירה שנהרגה בחודש מאי בעת סיקור קרבות בשטחים. "עדיין מחכים לראות אם הממשל הזה יגיב בצורה משמעותית לאירוע", אמרו בני המשפחה
מערכת ice |  1
שירין אבו עאקלה (צילום יוטיוב/ CBS Mornings)
משפחתה של העיתונאית הפלסטינית ההרוגה שירין אבו עקלה, שהחזיקה גם באזרחות אמריקנית, נפגשה אתמול (שלישי) בוושינגטון עם מזכיר המדינה האמריקני טוני בלינקן. המשפחה משפחתה של עיתונאית אלג'זירה, שנהרגה בחודש מאי האחרון, חידשה את דרישתה ל"צדק" וקראה לארה"ב לערוך חקירה ש"תוביל ללקיחת אחריות אמיתית".
בתדרוך שערך דובר מחלקת המדינה נד פרייס, הוא מסר כי "המזכיר מעריך מאוד את ההזדמנות לפגוש את משפחתה של שירין אבו עקלה". לדבריו, בלינקן "ינצל את המפגש להבטיח למשפחתה את תנחומינו העמוקים על מותה הטראגי, ולהדגיש את העדיפות הגבוהה שאנו מייחסים ללקיחת האחריות למעשה, דבר שאנו ממשיכים לדון בו גם עם שותפינו הישראלים והפלסטינים".
אחייניתה של העיתונאית, לינה אבו עקלה, צייצה בטוויטר: "המשפחה שלנו סיימה את הפגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב, ולמרות שבעבר הוא התחייב על כמה דברים בנוגע למוות של שירין, אנחנו עדיין מחכים לראות אם הממשל הזה יגיב בצורה משמעותית לאירוע. תפילותינו לצדק עבור שירין". 
האחיינית גם אמרה בציוץ אחר שמשפחתה שוב ביקשה פגישה עם ביידן לאחר שלא נפגש איתם במהלך נסיעתו לישראל ולגדה המערבית מוקדם יותר החודש: "פגישה איתו [ביידן] תוכיח למשפחתנו שהמקרה של שירין הוא בראש סדר העדיפויות של הממשל", הוסיפה. "מכיוון שהוא לא נפגש איתנו בירושלים, הגענו ל-DC. אנחנו צריכים שהוא ישמע מאיתנו ישירות".
"לא נקבל פחות מחקירה אמריקאית שתוביל ללקיחת אחריות אמיתית, ולא נעצור עד שאף משפחה אמריקאית או פלסטינית אחרת לא תסבול את אותו כאב שיש לנו", אמרה והוסיפה כי בלינקן "התחייב לשקיפות עם המשפחה שלנו. אז קדימה".
ממשל ביידן אמר מוקדם יותר החודש כי אבו עקלה נהרגה ככל הנראה מאש ישראלית לא מכוונת, אך בדיקה בליסטית של שבר הקליע שהוסר מגופה הייתה "לא חד משמעית". ממצאים אלה התבססו על סקירת מתאם הביטחון האמריקני את החקירות הישראליות והפלסטיניות כאחד, וכן על הבדיקה הבליסטית. גורמים ישראלים ופלסטינים מחו בנפרד על המסקנות, ומשפחתו של אבו עקל'ה שלחה מכתב לנשיא ביידן בו דחתה את הממצאים.
בלינקן בציוץ מאוחר יותר ביום שלישי אמר כי במהלך הפגישה עם משפחתה של אבו עקלה הוא הביע את "תנחומיו העמוקים ומחויבותו להמשיך בחיפוש האחראים להרג הטראגי שלה".
 
מספר ארגוני חדשות כולל וושינגטון פוסט, AP והניו יורק טיימס כבר קבעו, ללא ביסוס, שהירייה הקטלנית ככל הנראה נורתה על ידי חייל ישראלי. גוף זכויות האדם של האו"ם הגיע למסקנה דומה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה העניין?? מנסים לסחוט?? בחרה לסקר את קצה הנורמליות..
    איש 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשוליים החוקים שונים
    סגור