תקשורת ומדיה

גוסס מקורונה: אתר הבלוגים הנשי סלונה יפסיק לפעול

קבוצת מקאן מפסיקה לתמוך בפעילות אתר סלונה, שלא יורד בשלב זה מהאוויר אבל יפסיק לייצר תוכן - ולכן המשמעות היא שבפועל האתר ייסגר וסלונה תהפוך לחברת תוכן עסקי בלבד. האם אפקט הדומינו בדרך? 
מערכת אייס |  2
בסלונה מודיעים על סגירת האתר (צילום freepik)
אתר סלונה, פורטל המתמקד ופונה לנשים שהוקם ב-2010 על ידי אימי עירון, גיא בהר ועמיר גולן - נמצא במצב של גסיסה.
בסלונה פועלים כ-13 אלף בלוגים במגוון תחומים: אוכל, זוגיות, משפחה ויחסים, אופנה ולייף סטייל, בריאות, אמנות, צרכנות נבונה ועוד. הבלוגרים היו שותפים מלאים ביצירת התכנים בסלונה, וכמו כן, סלונה החזיקה בהסכם חילופי תוכן עם אתר החדשות האמריקאי הפינגטון פוסט. סלונה הוקמה מתוך הבנה שנשים עוסקות ומתעניינות כמעט בכל תחום, ולכן יש לפנות אליהן באופן רחב יותר ולא במובן ה"מסורתי" של חלוקה לתחומים נשיים. 
שנה לאחר ההקמה הצטרפה לבעלי המניות אשת התקשורת והפרסום (ובתו של דן מרגלית) שירה מרגלית, לשעבר מנכ"לית משותף בקבוצת מקאן תל אביב.  מרגלית רכשה 30 אחוזים מן הבעלות על אתר סלונה. לאחר השלמת העסקה מונתה ליושבת-ראש החברה המחזיקה באתר, ובהמשך אחוז מניותיה גדל. 
המפנה בהתנהלות האתר חל לפני כשלוש שנים, בעקבות ההחלטה של פייסבוק וגוגל להפסיק כמעט לחלוטין את החשיפה של אתרים בצורה אורגנית. אתר סלונה, בדומה לאתרים רבים אחרים, ספג מכה קשה בהכנסות בגלל הקשר הכמעט בלתי ניתן להפרדה בין ההכנסות לחשיפה. מנכ"לית הקבוצה דאז, אימי עירון, בחרה שלא להתעלם מהבעיה והעבירה את כובד המשקל במודל העסקי ממכירת פרסום ליצירת הכנסות מייצור תוכן לגופים מסחריים.
הקשר בין סלונה לבין משרד הפרסום מקאן תל אביב, שהיה חזק ממילא, הלך והתהדק, ולפני שנתיים פרשה עירון מניהול הפעילות, שעברה לידי מקאן גם במובן הניהולי וגם במובן הפיזי, כאשר חברי מערכת סלונה עברו לשבת בבניין של מקאן ת"א. תחת הניהול של מקאן הפכה יצירת התוכן העסקי למקור הרווח העיקרי של סלונה, ונראה כי עתה, לאור משבר הקורונה, האתר לא יקבל תשומות ניהוליות וכספיות, ובפועל הוא צפוי לגווע תוך זמן קצר.
מסלונה נמסר בתגובה: "לאור השינויים שחלו בשנים האחרונות בענף התקשורת ובהתאם גם בסלונה, החברה משנה את המודל העסקי שלה ומתמקדת בפעילות התוכן לעסקים, פעילות שמניבה לה את מרב ההכנסות בשנים האחרונות. אנו נמשיך לעבוד עם אנשי ונשות התוכן שהפכו את סלונה לאתר הנשים המוביל בישראל, ולספק באמצעותם תוכן שיספק עסקים ומותגים בישראל". 
"בדיוק החודש מלאו 10 שנים לסלונה", מסרו ליאת בקייר, מנכ"לית משותפת ורונית הבר, מנכ"לית משותפת ועורכת ראשית. "זו תקופת זמן משמעותית. אנחנו גאות לומר שהובלנו יחד עם מאות אלפי הקוראות שלנו ועשרות אלפי הבלוגריות שכתבו בסלונה שיח נשי חדש.
"סלונה, אתר הנשים והבלוגים הגדול בישראל, פתח בפני המוני נשים את האפשרות לכתוב ולהשמיע את הקול הנשי. האתר הציע מבט נשי על האירועים, הוביל מחאות והביא למודעות אג׳נדות נשיות שהפכו בעשר השנים האחרונות למציאות שתמשיך להדהד גם אחרי שהקורונה תחלוף. בנימה אישית, אנו כואבות את הפסקת פעילות האתר במתכונת הנוכחית ובטוחות שנמשיך בעשייה מרתקת ובעלת משמעות".
האתר יפסיק בהדרגה לפעול. האתר אומנם לא יורד בשלב זה מהאוויר, אבל הוא יפסיק להתעדכן ולייצר תוכן, ולכן המשמעות היא כי בפועל האתר ייסגר, וסלונה תהפוך לחברת תוכן עסקי בלבד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מפתיע וזה לא הקורונה ממש לא
    בלוגרית שם 03/2020/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הם קירטעו הרבה זמן , היו שם בעיות כלכליות לפחות כמה שנים והאתר נראה רע
    סגור
  • 1.
    האמת
    מיכאל 03/2020/29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לא היה באתר תוכן מעניין והטראפיק עמד על 2000 גולשות ביום
    סגור