תקשורת ומדיה

הקורונה מכה בתקשורת הספורט בספרד: 2 עיתונאים נפטרו

בין הקורבנות בסופ"ש: חוזה מריה קנדלה ותומס דיאס ואלדס, מעיתונאי הספורט הוותיקים במדינה. מת גם לורנצו סאנס, נשיאה לשעבר של ריאל מדריד. מקבוצת הכדורגל של ולנסיה נמסר כי 35% משחקני הסגל וצוות האימון אובחנו כחולים
מערכת אייס | 
קורונה - אילוסטרציה (צילום freepik)
מגפת הקורונה בספרד ממשיכה לגבות קורבנות, כשאל רשימת הנפטרים ההולכת ומתארכת (ומנתה נכון ליום ראשון בצהריים 1,725 אישה ואישה), הצטרפו בסוף השבוע האחרון שניים מעיתונאי הספורט הוותיקים והמוערכים במדינה - חוזה מריה קנדלה ותומס דיאז ולאדס. 
קנדלה, מי שנחשב לאחד הקולות המזוהים ביותר עם הרדיו הממלכתי הספרדי RNE, נפטר בביתו בגיל 59. בתחנה ציינו כי הוא נמצא ללא רוח חיים על ידי כבאים וצוותים רפואיים שהוזעקו לביתו בלילה שבין שבת וראשון. "קנדלה היה חבר טוב מאוד שלי", סיפר העיתונאי הספרדי חואן אנטוניו פרייטו. "הוא היה אמור להצטרף לטיסה לאנגליה למשחק הגומלין בין ליברפול ואתלטיקו מדריד בליגת האלופות ב-11 במרץ, אבל החליט שלא לנסוע מכיוון שלא הרגיש טוב".
ואלדס נפטר בעקבות סיבוכים בריאותיים כתוצאה מנגיף הקורונה והוא בן 78. הרזומה המקצועי שלו כולל 30 שנות כתיבה בעיתון הספורט AS - מעיתוני הספורט הגדולים והפופולריים בספרד היוצא לאור במדריד, במהלכן סיקר בין היתר את משחקי הגביע העולמי בכדורגל. בנוסף, היה ואלדס מומחה לספורט מוטורי, ופרסם את רשמיו במגזינים Top Motor ו-Top Auto.
השניים חוברים לעוד דמות בכירה בנוף הספורטיבי בספרד, שנפטרה ממש בימים האחרונים כתוצאה מהנגיף - לורנצו סאנס, מי שכיהן כנשיא ריאל מדריד בין השנים 2000-1995 והלך בשבת לעולמו בגיל 76. סאנס היה דירקטור במועדון במשך עשור ובתקופתו כנשיא זכתה קבוצת הכדורגל בליגת האלופות לראשונה לאחר 32 שנים.
על רקע השתוללות המגפה, ענפי הספורט בספרד, בדומה למרבית היבשת, נמצאים בהקפאה מוחלטת, ובשלב זה עדיין לא ברור מתי ישובו לפעילות ובאיזה מתכונת. הנגיף לא פוסח גם על מועדוני הספורט במדינה, כשמצבת הנדבקים נמצאת בעלייה מתמדת. כך למשל, מועדון הספורט הבכיר בספרד, ריאל מדריד, הורה על הכנסת מאות עובדים לבידוד ביתי, לאחר שטריי תופקינס, שחקן קבוצת הכדורסל, הודיע כי חלה בקורונה.
עוד דווח כי וו ליי, שחקנה הסיני של קבוצת הכדורגל של אספניול, הוא אחד משישה אנשי המועדון שנדבקו בקורונה. בקבוצת הכדורגל של אלבאס עדכנו על 15 נדבקים בקורונה ובהם שלושה שחקנים, ואילו מקבוצת הכדורגל של ולנסיה נמסר כי 35% משחקני הסגל וצוות האימון אובחנו כחולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה