בארץ

הדו"ח שחושף: עשרות חטופים נמצאים בסכנת מוות מיידית

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים מפרסם לאחרונה דו"ח קשה במיוחד: לפחות שליש מ-136 החטופים שנמצאים ברצועת עזה נמצאים בסכנת מוות מיידית. דגש מיוחד ניתן למצבן של נשים, אשר נמצאות בסכנה להיכנס להיריון לא רצוי
מערכת ice | 
הפגנות משפחות החטופים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
משפחות החטופים עושות כל שביכולתן בשביל להשאיר את הנושא הכאוב על סדר היום, בין אם באמצעות הפגנות ובין אם בדרכים מעט יותר דיפלומטיות, כמו פגישות עם נציגי ממשלה, ואף גיחה לקטאר לצורך התערבות בנושא עסקת החזרת שבויים עתידית.
לאחרונה פורסם על ידי מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דו"ח מטריד במיוחד החושף נתונים קשים: לפחות שליש מ-136 מהחטופים שנותרו בשבי חמאס סובלים ממחלות מסכנות חיים, ונשקפת להם סכנה ממשית אם לא יטופלו כראוי וימשיכו לשהות בתנאים בלתי אנושיים.
על פי עדויות של אזרחים שחזרו משבי, נחשפו מקרים קשים במיוחד של אלימות נפשית ופיזית, כולל תקיפות מיניות אכזריות. הטלת מומים, עינוים, הרעבה והתייבשות כפויה. "לכך מצטרפים היעדר טיפול רפואי ומניעת גישה לנציגי הצלב האדום", נכתב בדו"ח.
עוד צוין בדו"ח כי עשרות ישראלים המוחזקים בשבי נאלצים להתמודד עם מחלות כרוניות רבות, כגון אנמיה, סרטן, אסטמה, מחלות לב, אפילפסיה, יתר לחץ דם, קוליטיס, מחלות עור דלקתיות ועוד רבות אחרות.
החטוף עומר ונקרט (22), למשל, סובל ממחלת הקוליטיס – מחלה דלקתית כרונית הפוגעת באופן קשה במעי הגס ומצריכה טיפול תרופתי על בסיס קבוע. דולב יהודה (35), מתמודד עם מחלת כליות ובלוטת התריס. "ללא טיפול, החטופים יסבלו מסיבוכים חמורים ומסכנת מוות מיידית", נכתב.
עוד הודגש בדו"ח מצבן של הנשים שעדיין נותרו ברצועה. "נשים נמצאות בסכנה לחוות אלימות מינית, ומלבד להשלכות על הבריאות הפיזית – הן מסכנות גם את בריאותן הנפשית, והן עלולות לחוות טראומה בעלת השפעה משמעותית ומתמשכת. כמו כן, קיים החשש שהצעירות ייכנסו להיריון לא רצוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה