בארץ

תעמולה פוליטית אסורה: זו הדרך בה סמוטריץ' השתמש בנכסי ציבור

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נוהג לטעון כי אינו עוסק בפוליטיקה בשעת מלחמה. אך ועדת הבחירות המרכזית, קובעת כי סמוטריץ' אכן מתעסק בנושא ואף פועל בניגוד לחוק תעמולת בחירות, שאוסר על שימוש בנכסי המדינה לצורכי תעמולה
מערכת ice | 
תקציב המלחמה (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, יונתן זינדל, shutterstock)
ועדת הבחירות המרכזית קבעה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והציונות הדתית משתמשים בתעמולה פוליטית אסורה תוך שימוש בנכסי ציבור. העתירה, שהוגשה על ידי עו"ד שחר בן מאיר לוועדת הבחירות המרכזית, עסקה בפרסומים פוליטיים של סמוטריץ'. 
דוגמא לדבר: סמוטריץ' פירסם בעיתונות הדתית־לאומית מודעות ענק עם תמונתו ועם סמל המדינה, שם נכתב על תוכניות הסיוע של משרד האוצר למפונים ולחיילי המילואים.  במקביל, הוקם אתר שכלל מסרים דומים וקידם פוליטית את מפלגת הציונות הדתית ואת סמוטריץ' באמצעות  אותה הצגת תוכניות סיוע ממלכתיות.
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, שהייתה אחת מהמשיבים בעתירה, אמרה: "העמוד נחשב פרסום תעמולת בחירות בשל תוכנו ובשל אופיו הפוליטי־מפלגתי. הצבת הקישור בעמוד, לצד סממנים נוספים שנכללו בו, יוצרת קישור פסול בין הזהות הפוליטית של סמוטריץ' והמפלגה לשירות הממשלתי שניתן על ידי רשות המסים".
בשל קביעה זו, נקבע כי סמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית ייאלצו לשלם 5,000 שקל הוצאות משפט לעו"ד בן מאיר, וכן הוצאות משפט בסך 2,000 שקל ליועצת המשפטית לממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה