בארץ

גלנט חושף: "סיוע ארה"ב עשוי להתעכב, לא רק בגלל סיבות טכניות"

על רקע הלחץ האמריקני להגביר את הסיוע ההומוניטרי לרצועת עזה והלחצים שהיא חווה מהבית בסוגיית אספקת הסיוע לישראל, שר הביטחון גלנט אמר כי "סיוע ארה"ב לישראל עשוי להתעכב, ולא רק בגלל סיבות טכניות"
מערכת ice |  2
אנתוני בלינקן מזכיר המדינה של ארצות הברית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
אחת הסוגיות המתוחות ביותר בזמן האחרון היא בנושא יחסה של ארה"ב כלפי ישראל, שכן הידידה הקרובה נתונה תחת לחצים רבים להפסיק או לכל הפחות להגביל את הסיוע לישראל, מה שכמובן מתרגם כלחץ ישיר על ישראל להגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועה. פרסום חדש חושף כי לאחרונה היחסים בין ישראל לארה"ב מחריפים ביחד.
ע"פ פרסום של חדשות 13, לאחר שיחה בין ישראל למזכיר המדינה בלינקן, העלה שר הביטחון יואב גלנט כי ארה"ב עלולה לעכב סיוע לישראל, ולא רק "בגלל סיבות טכניות". ניתן להניח כי סיבה אפשרית אחת לעיכוב הוא משום שארה"ב לא מרוצה במיוחד מהטיפול של ישראל באזרחים ה"לא מעורבים" ברצועת עזה או מהתוכנית שלה "ליום שאחרי".
כזכור, לאחרונה דיווח עיתון זר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם נשיא ארה"ב, ביידן, בימיה הראשונים של המלחמה בנוגע ל"מתקפת מנע" בלבנון. בדיווח נחשף כי נשיא ארה"ב הפציר ברה"מ לבטל את המתקפה בטענה שזו תוביל ללחימה אזורית גדולה בהרבה. לשכת רה"מ בתגובה הכחישה את הטענות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לעבור לפצצות כבדות עכשיו
    חבל על הזמן 12/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה7 באוקטובר זה היום ומחר
    סגור
  • 1.
    חברים על תנאי (ל"ת)
    דודי 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור