בעולם

הסיוע לישראל בסך 14 מיליארד דולר יאושר? "הסנאט צפוי להערים קשיים"

בית הנבחרים האמריקאי אישר ברוב של 226 תומכים מול 196 מתנגדים את העברת הסיוע לישראל בסך 14.3 מיליארד דולר אולם, בסנאט צפויים להערים קשיים מאחר והסכום אינו כולל סיוע לאוקראינה
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
בית הנבחרים האמריקאי אישר ברוב של 226 תומכים מול 196 מתנגדים את העברת הסיוע לישראל בסך 14.3 מיליארד דולר. אולם למרות אישור בית הנבחרים, הסיוע צפוי להיתקל בקשיים בסנאט אשר בשליטת הדמוקרטים עקב כך שהסכום לא כולל סיוע גם לאוקראינה.
מאז מתקפת החמאס לפני חודש, הדמוקרטים תומכים בסיוע לישראל, אך מתנים זאת גם בהעברת סיוע לאוקראינה, בעוד רבים מקרב הרפובליקנים מתנגדים להעברת סיוע נוסף לאוקראינה בשל משך הלחימה מול רוסיה, המתנהלת כבר שנה וחצי. הנשיא ג'ו ביידן הכריז לפני מספר שבועות על כוונה לקדם סיוע לישראל ואוקראינה בשווי 106 מיליארד דולר.

בנוסף טוענים הדמוקרטים כי בהצעת הרפובליקנים לסיוע ישראלי יקוזז תקציב הביטחון של המדינה ממס ההכנסה. הדמוקרטים טוענים כי על אף הקיזוז במס ההכנסה הסיוע יוביל להגדלת הגרעון. לדבריו של מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר החבילה לא תעלה להצבעה בסנאט, אלא הצדדים יעבדו על חבילה אחרת של שתי המפלגות לאוקראינה וישראל. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ג'ו ביידן יטיל וטו במקרה שההצעה תכלול סיוע לישראל בלבד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מספקים נשק "דלק הומני"לטרור-ומקבלים קדחת (ל"ת)
    ילדי ישראל 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור