בארץ

יו"ר ארגון הרבש"צים: "אסור לדלל כעת הגנה ביישובים סמוכי גדר"

יו"ר ארגון הרבש"צים בהסתדרות הלאומית איתי הופמן: "בזמן שהגזרה הירדנית רותחת וחמושים מתקרבים לגבול, משרד הביטחון מתכנן לדלל את ההגנה ולמנות גימלאי שיהיה ממונה על שלושה ישובים במקביל". משרד הביטחון: "לא היה ולא נברא"
מערכת ice | 
מחאת הרבש"צים (צילום אבשלום ששוני/ פלאש 90)
לדברי איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים בהסתדרות הלאומית, נציגי צה"ל הודיעו לאחרונה לוועדים המקומיים בעמק הירדן ובעמק המעיינות כי מערך ההגנה היישובי צפוי לעבור שינוי מקיף – ובמקום הרבש"צים המקומיים שיפוטרו תהיה הגנה מדוללת יותר.
לטענתו, התוכנית לפגוע ברבש"צים נולדה עוד לפני ה-7.10, אז הרבש"צים הוכיחו את נחיצותם כקו ההגנה הראשון מול האיומים ורבים מהם אף שילמו על כך בחייהם כשהגנו על היישובים עליהם הם מופקדים.

"בזמן שקונספציות רבות נשברו באותו היום – במשרד הביטחון מחליטים להמשיך עם הקונספציה ביום שלפני, ולהיפטר מהרבש"צים תוך הפקרת היישובים", אומר הופמן. "רק אתמול פורסם כי עשרות מסתננים חמושים במשגרי טילים וחומרי נפץ חצו מסוריה לירדן – לצד הפגנות סוערות והתראות חמות גם בגזרה הירדנית לאורך השבועות האחרונים".
בעתירה דחופה שהגישה אתמול ההסתדרות הלאומית לעצירת המהלך, נכתב כי על פי התוכנית החדשה והמסוכנת – במקום רבש"צ לכל יישוב יהיה מינוי של איש ביטחון בגמלאות שיהיה ממונה על שלושה יישובים במקביל. כך שבמקרה של אירוע ביטחוני, יצטרך לבחור אותו איש ביטחון באיזה מהיישובים הוא מטפל ומי יופקרו לגורלם.
למרות שלדברי המל"ל התוכנית טרם יצאה רשמית לפועל – בשטח המציאות אחרת לחלוטין. בצבא מתנערים ומסירים אחריות מהיישובים ומצרכי הביטחון שלהם, במג"ב החלו למפות את השטח לקראת חילופי הסמכויות והרבש"צים קיבלו מסרים כי בקרוב יסיימו את תפקידם.
איתי הופמן: "אסור לאפשר למשרד הביטחון לבצע מחטף בזמן מלחמה! מדובר במהלך של ישראל הישנה, של לפני ה-7.10, ושכולל בתוכו את כל הקונספציות הישנות שהתנפצו באותה שבת ארורה. אני קורא לבית המשפט לאמץ את עמדתם של יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל ויו"ר ועדת המשנה בוועדת החוץ וביטחון בנושא כיתות הכוננות ובניין הכוח ח"כ מיכאל ביטון שקראו למשרד הביטחון לעצור כל הליך פיטורים מעל לראשי הרבש"צים".
תגובת משרד הביטחון:  "הטענות אינן נכונות, הדבר לא היה ולא נברא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה