בארץ

לקראת הכניסה הקרקעית גלנט מכריז: "בסוף לא יהיה חמאס"

לקראת הכניסה של כוחות צה"ל אל הרצועה, שר הביטחון הכריז בדיון בחמ"ל המבצעים של  חיל האוויר כי: "זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה, מהסיבה הפשוטה שאחריו לא יהיה חמאס"
מערכת ice | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, עטיה מוחמד)
שר הביטחון יואב גלנט, השתתף הערב (ראשון) בדיון אופרטיבי שנערך בחמ"ל המבצעים של חיל האוויר, יחד עם מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר והקצונה הבכירה של החיל בסדיר ובמילואים.
במהלך הדיון קיבל השר סקירה מקיפה על תקיפת חיל האוויר עד כה בשטח הרצועה ובגבול הצפון מתחילת המלחמה ועד כה ועל היעדים העתידיים לקראת הרחבת המערכה והכניסה הקרקעית לרצועה.
בסיום הדיון, אמר גלנט כי: "בהיבט המבצעי לתמרון, בסופו של עניין אין מה שיעצור את צה"ל. זה שילוב של שני דברים, אחד, היכולת האווירית, והשני, התמרון הקרקעי. זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה, מהסיבה הפשוטה שאחריו לא יהיה חמאס".
הוא הוסיף כי "ייקח חודש, חודשיים, שלושה, אבל בסוף לא יהיה חמאס. לפני שהאויב יפגוש את כוחות השריון והחי"ר, הוא פוגש את הפצצות של חיל האוויר. מהתרשמותי אתם יודעים לעשות את זה בצורה קטלנית, מדויקת, ומאוד איכותית כפי שזה הוכח עד עכשיו".
מוקדם יותר היום, גלנט קיים הערכת מצב מבצעית באוגדה 91 יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים וקיבל סקירה על פריסת הכוחות על קו הגבול וביישובים הסמוכים. בשיחה עם חיילים הוא אמר בגבול הצפון: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, אנחנו גובים ממנו מחירים כבדים".
עם זאת, במקביל שר הביטחון גלנט, הזהיר ואמר בדיון באוגדה כי : "אני מניח שהאתגרים יהיו יותר גדולים ואתם צריכים לקחת את הדבר הזה בחשבון, להיות מוכנים כקפיץ דרוך לכל מצב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה