בארץ

ח"כ משה גפני: "אנחנו בעיצומה של מלחמת דת"

יו"ר ועדת הכספים: "הכלכלה מצוינת, לא נפגעה מהרפורמה. כשמסתכלים על הנושא של ההייטק, הגירעון, הוצאות והכנסות הממשלה - לא רואים שיש משהו שונה, הכל בסדר". עוד תקף גפני: "אנחנו במלחמת דת, ראינו שמושכים בציצית למתפללים בדיזנגוף"
מערכת ice |  1
משה גפני (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, איתי רון, shutterstock)
ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ועדת הכספים, נאם אמש בכנס בחירות מוניציפליות וטען כי כלכלת ישראל לא הושפעה מהמהפכה המשפטית, וכי ישראל בעיצומה של מלחמת דת.
"לפני חודשים רבים, ראשי משק וכלכלנים הסבירו לי על הרפורמה וכמה שהיא בעיה קשה ומה עלול להיות בה", אמר גפני. "הם אמרו לי 'זה יפגע בכלכלה'. עבר די הרבה זמן והכלכלה מצוינת, גם כשמסתכלים על הנושא של ההייטק, הגירעון, הוצאות והכנסות הממשלה - לא רואים שיש משהו שונה, הכל בסדר".

בהמשך תקף גפני בחריפות את המחאה והוסיף כי אמר לכלכלנים כי לא מדובר במהפכה המשפטית, אלא במלחמת דת. "מה שראינו ביום כיפור בתל אביב, ראינו למה הם מתכוונים", אמר גפני, "כשמתפללים כל נדרי בכיכר דיזנגוף, באים אלו מהמחאה, כפי שהם קוראים לעצמם, ומושכים בציצית של מי שנמצא שם. אנחנו בעיצומה של מלחמת דת! המלחמה שלהם היא לא כלכלית, לא ביטחונית וגם לא חברתית, זאת מלחמת דת. כך צריך להתייחס לזה ולהיזהר לא לדבר מה שלא צריך. נקלענו במשמרת שלנו למלחמה על כל הקדוש והיקר לעם ישראל - ובעזרת השם נעמוד בזה".
 
ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיב לדברי גפני: "הכלכלה הישראלית בסערה קשה, אזרחי ישראל טובעים מרוב עליות המחירים ואצל יו״ר ועדת הכספים הכל נפלא. לגפני אין אחריות על כלום. בינתיים הוא זה שמנהל מלחמת דת כשהוא מעביר מיליארדי שקלים מניצולי שואה, ממערכת החינוך ומהביטחון לטובת מערכות החינוך העצמאי שמשויכות לש"ס ויהדות התורה, ומונע מילדים חרדים ללמוד מתמטיקה, אנגלית ומדעים כדי שכשיגדלו יהיו חייבים מישהו כמו גפני שידאג להם לקצבאות.
"זה אותו גפני שאמר שחצי מהעם ילמד תורה והחצי השני ישרת בצבא", הוסיף פורר. "זה אותו גפני שמחלל שם שמים כשהוא הופך את הדת היהודית למנוע כלכלי, תוך ניסיון להפוך את הכנסת לגוף שיכפה על אזרחי ישראל חוקי דת. הפתרון היחיד הוא להפריד את הדת מהמדינה, ולהשאיר את הנושאים הדתיים והאמונה למערכת היחסים שבין אדם למקום ומחוץ לענייניה של כנסת ישראל. כולם ילמדו במערכת החינוך הממלכתית, ישרתו שירות צבאי או לאומי ואחר כך שכל אחד יבחר לעצמו מה לעשות עם חייו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מלחמת דת
    דוד אלעזר 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה קשקוש .מלחמה על הכסף יותר נכון. מאות מיליוני שקלים הולכים לאן???!. אדון גפני תנסה לעבוד על פקידי האוצר לא על עם ישראל ..כולם כבר יודעים מה אתם עושים..
    סגור