בארץ

מהומות דיזנגוף בכיפור הגיעו לבית הלבן: זו התגובה של ארה"ב

בעקבות העימותים בתפילת ערב כיפור בכיכר דיזנגוף, פרסמה מחלקת המדינה של ארה"ב התייחסות ראשונה: "תומכת בזכות לחופש ההתאספות. הפגנות לא אלימות הן חלק מרכזי בכל חברה דמוקרטית, קוראים לכל הצדדים לשמור על הסדר ולהימנע מאלימות"
מערכת ice |  2
מתפללים בכיכר דיזנגוף ביום כיפור (צילום פלאש 90/ איתי רון, shutterstock)
העימותים האלימים בערב יום כיפור בכיכר דיזנגוף לא נעלמו מעיני הממשל האמריקאי, שעוקב אחרי המתרחש בישראל בדאגה, הן במישור השמירה על הדמוקרטיה והן השסע בעם.
כתב Ynet דניאל אדלסון פרסם הלילה (שישי) את תגובתו של הבית הלבן למהומות שפרצו בעקבות החלטת ארגון "ראש יהודי" ליצור תפילה בהפרדה באמצעות מחיצה, בניגוד להחלטת עיריית ת"א ופסיקת בית המשפט לגבי הפרדה במרחב הציבורי.

"ארצות הברית תומכת בזכות לחופש ההתאספות", נאמר בהודעת מחלקת המדינה, "הפגנות לא אלימות הן חלק מרכזי בכל חברה דמוקרטית, ואנו קוראים לכל הצדדים לשמור על הסדר ולהימנע מאלימות". במילים אחרות, ארה"ב מגבה מצד אחד את זכות המתפללים להפרדה, ומצד שני את המחאה של המתנגדים להפרדה כל עוד אינה אלימה.
 
אמש שלחה עיריית תל אביב מכתב לארגון "ראש יהודי" בו הודיעה לארגון על ביטול ההיתרים שניתנו להם לקיום אירועים ציבוריים בחג הסוכות. הארגון היה אמור להקים סוכה ברחבת זמנהוף ולקיים הקפות שניות בכיכר דיזינגוף.
בתגובה לכך, הארגון הוציא הודעה בה כתב: "אנחנו לא ניתן לשקר לנצח, העירייה נתנה היום פרס לעבריינות ולאלימות. היום נערך לנו 'שימוע' בעירייה. לצערנו עיריית תל אביב נכנעה לתכתיבים של השוליים הקיצוניים שהגיעו להפריע ולשבש, בהצלחה רבה לצערנו, את תפילת יום הכיפורים. הדגשנו במהלך השבוע ואנחנו מדגישים גם עכשיו: לא עברנו על החוק, נקודה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא היתה אלימות בדיזינגוף
    כחול 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הייתי בכיכר בערב יום כיפור ,היתה מחאה כנגד ההפרדה והשתלטות מתנחים וראש יהודי על הכיכר לא היתה אלימות , ( למעט שוטר שהעיף מוחה מהבמה )זעירא וחיליו הסתלקו כשהבינו שתפילה בכיכר לא תיהיה
    סגור
  • 1.
    מהלך מסוכן וחצוף
    ברק את אפסטיין 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האנרכיסטים מצליחים להכניס גורמי חוץ לענייניה הפנימיים של המדינה
    סגור