בארץ

נתניהו מחרים את הטקס לזכר רבין? זה מי שיחליף אותו

אחרי שראש הממשלה החליט לא להגיע לטקס האזכרה הממלכתי לזכר יצחק רבין ובכך קבע תקדים – מזכירות הממשלה ביקשה מהשר אופיר אקוניס שייצג את הממשלה בטקס
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, יצחק רבין (צילום עמוס בן גרשום, לע״מ, ויקיפדיה/דובר צהל)
לראשונה מאז נרצח רה"מ יצחק רבין ז"ל, ייעדר ראש ממשלת ישראל מטקס האזכרה הממלכתי לרבין שמתקיים בהר הרצל. לאחר שרה"מ נתניהו הודיע כי לא יגיע השנה לטקס, מי שיחליף אותו הוא שר המדע והחדשנות אופיר אקוניס.
כפי שפורסם בחדשות 12, זו לא הפעם הראשונה שנתניהו לא מגיע לטקס האזכרה לרבין, אך בפעמים הקודמות לא היה ראש הממשלה: בשנת 2021 נעדר מהטקס כראש האופוזיציה. בשנת 2022 התקיים הטקס בדיוק לאחר ניצחונו של נתניהו בבחירות, אך הוא עדיין לא הושבע כראש ממשלה, ולא הגיע לטקס.

לשכת ראש הממשלה עדכנה כזכור השבוע כי נתניהו לא יופיע לטקס הממלכתי שייערך ב-26 באוקטובר, והיום פנתה מזכירות הממשלה לשר אקוניס שישמש נציג הממשלה בטקס.
 
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ ביקר את החלטתו של נתניהו להחרים את הטקס הממלכתי: "ההחלטה של נתניהו להיעדר מטקס האזכרה הרשמי ליצחק רבין ז״ל היא אנטי ממלכתית, אבל חמור מכך - היא כשל מנהיגותי. לא משנה כמה ביקורת יספוג, ראש ממשלת ישראל חייב לעשות את הדבר הנכון, לכבד את זכרו של ראש ממשלה שנרצח, ולהתייצב לטקס. אם לא בשם חובתו האישית - בשם מדינת ישראל ואזרחי ישראל כולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה