בארץ

ממשלת ימין? הממשלה החלה בשיחות עם הרשות הפלסטינית

ראש המל"ל צחי הנגבי חשף כי ישראל והרשות הפלסטינית החלו במגעים על רקע שיחות הנורמליזציה עם סעודיה. "זה שיח ראשוני מסוגו, הם לא ייתנו להסכמים לחמוק להם מהידיים"
מערכת ice | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
ראש המל"ל צחי הנגבי השתתף בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, שם חשף כי ישראל החלה לנהל מגעים לאחרונה עם גורמים ברשות הפלסטינית. מגעים אלה מגיעים על רקע שיחות הנורמליזציה שישראל וסעודיה מקיימות בחסות אמריקאית.
הנגבי אמר כי: "זה שיח ראשוני מסוגו. לפחות עשור שבו הנציגים מדברים בצורה מאוד פתוחה על מה שהם רוצים. יש פרי לשיח עם הפלסטינים, יש להם הבנה הפעם הם לא ייתנו להסכמים האלה לחמוק מהידיים שלהם."
הנגבי המשיך ואמר: "אנחנו מאוד בעד 'מרכיב פלסטיני משמעותי' בהסכם ובלבד שלא תהיה פגיעה בביטחון ישראל. אנחנו לא נוכל לקבל את המערכה שהפלסטינים מנהלים להביא לדין את חיילי צהל בפורומים משפטים בעולם. במידה וזה יקרה, ננתק את כל ההסכמים עם הרשות הפלסטינית מיד".
כזור, היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ייק סאליבן התייחס למגעים המדוברים ואמר כי: "יש הבנות רחבות על רכיבים רבים בדרך לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. אין לנו מסגרת ואין לנו סעיפים שמוכנים לחתימה. יש עוד עבודה לעשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה