בארץ

יאיר לפיד: "ישראל לא יכולה להסכים לזה בשום תנאי"

יו"ר האופוזיציה לפיד טוען כי ישראל לא יכולה ללכת להסכם עם סעודיה בכל מחיר: "מה תעשו אם אחרי שנתיים הסעודים יגידו שלא בא להם יותר פיקוח?"
מערכת ice |  3
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, Alex Kolomoisky/POOL)
יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד התראיין ל-103FM והתייחס להסכם עם ערב הסעודית שעלה לכותרות לאחרונה. לפיד שם דגש על הרצון הסעודי לאפשר השערת אורניום סעודית ואמר: "ישראל לא יכולה להסכים לזה בשום תנאי. זה יגרור מיד מרוץ חימוש גרעיני בכל המזרח התיכון. זה סכנת נפשות ואסור להסכים לכך".
לפיד הוסיף וטען כי העשרת אורניום סעודית תסכן את ישראל, אסור להסכים לזה, גם במחיר של הורדת הסכם הנורמליזציה מהשולחן: "מה תעשו אם אחרי שנתיים הסעודים יגידו שלא בא להם יותר פיקוח?", אמר.
"אני מאוד בעד הסכם עם סעודיה, פעלתי לגבי כך ועשיתי את הצעדים הראשונים. אתמוך בכל הסכם עם סעודיה שלא כולל העשרת אורניום כי ישראל לא יכולה להסכים להעשרת אורניום על אדמת סעודיה."
השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר צפוי להמריא השבוע לארצות הברית לסבב פגישות עם יועציו הבכירים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בנוסף להסכם בין ישראל לסעודיה שצפוי להיות במרכז השיחות, ברית ההגנה האסטרטגית שנתניהו הציע, צפויה להתדיין בשיחות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מסר שטח
    פרח 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכימה איתך אבל זה היה נשמע רציני יותר מאדם שרץ במהירות הטיל למסור שטח במחלוקת כשהוא מחליף ראש ממשלה כמו ברפובליקת בננות פעם אני פעם אתה. נחמד
    סגור
  • 2.
    תמצאו דבר אחד שהאיש ההזוי הזה לא מתנגד לו.
    מאיר. 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד אלק מנהיג מאז קום המדינה לא היה לנו דבר דפוק כזה למה אתם מצפים.
    סגור
  • 1.
    לפיד
    א 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האפס כדאי שתשב בשקט אתה הסכנה הגדולה לישראל אף אחד לא שאל אותך כלומניק לא נשכח לך איך מסרתה לחיזבאללה את הגז בלי ראשות של הכנסת אותך מזמן היה צריך לעצור ולחקור אדם נטול השכלה וטיפש
    סגור