בארץ

הישג ענק למשרד החוץ: רוסיה תפתח שלוחת שגרירות בירושלים

רוסיה צפויה לפתוח נציגות דיפלומטית רשמית בירושלים, חמש שנים לאחר שארה"ב העבירה את השגרירות לעיר הבירה. הצעד הזה די מפתיע, בהתחשב בעמדותיה הרשמיות של מוסקבה בדבר מעמדה של ירושלים כעיר בינלאומית
מערכת ice |  3
אלי כהן (צילום צילום אופיר אייבי / Wikimedia)

ב"ישראל היום" דיווחו הבוקר שרוסיה צפויה לפתוח שלוחת שגרירות בירושלים, חמש שנים לאחר שארה"ב פתחה שגרירות בעיר הבירה, בכך תיקבע חשיבותה של ירושלים לאחר ששתיים משלוש המעצמות הגדולות בעולם מעילות נציגות רשמית בבירה.

צעד זה נחשב למפתיע מאחר ורוסיה די שמרה במשך השנים על תמיכתה ברשות הפלסטינית ועל מעמדה של ירושלים כבירה בינלאומית ונמנעה מלהחשיב אותה כבירת ישראל הרשמית.
רוסיה אמנם הכירה במערב ירושלים כבירת ישראל אולם החשיבה את ירושלים כולה כעיר החשובה מבחינה בינלאומית. הסכם זה נחתם בין ירושלים האחרון בין עיריית ירושלים ומשרד החוץ הרוסי בתיווך שר החוץ אלי כהן.
בהסכם התחייבה רוסיה לתכנן, לבנות ולהפעיל שלוחה קונסולרית בלב העיר והעירייה תשמר את המקום ולא תפקיע את השטח לפרויקט הרכבת הקלה.
 


המתחם יעניק שירותים קונסולריים לתושבי ירושלים והאזור, כמו גם מגורים דיפלומטיים מה שיעניק חשיבות נוספת למתחם ומעמד גבוה יותר מאשר קונסוליה.

כיום פועלות בירושלים ארבעה שגרירות: ארה"ב, הונדורס, קוסובו וגוואטמלה, מספר מדינות נוספות כבר הודיעו על רצונם להעביר את שגרירותם לבירת ישראל.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שקרים רבותי שקרים
    שקרים 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלוחה לא העברת שגרירות.. וגם זה תכנון לא שלא יקרה. גם אם תתאמצו לא תמצאו כתבה אמיתית אחת (או ידיעה ממומנת בתקשורת וב אייס בפרט) מדינת,כל גנביה
    סגור
  • 2.
    עוד בסיס ריגול ליד משרדי הממשלה. גאווה גדולה (ל"ת)
    רון 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הממשלה משתפרת (ל"ת)
    ססי 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור