בארץ

יחזרו בהסכמה? מתווה חדש הוכרז בנושא המסתננים מאפריקה

יושב ראש הוועדה לעובדים זרים, ח"כ אלי רביבו, הניח על השולחן הוועדה מתווה שמוסכם על שר החוץ אלי כהן במסגרתו, המסתננים מאריתריאה וסודן יעברו למדינות צד שלישי לאחר שיעברו הכשרה מקצועית בישראל
מערכת ice | 
אלי כהן (צילום צילום אופיר אייבי / Wikimedia)
על פי מתווה שהונח על ידי יושב ראש הוועדה לעובדים זרים, אלי רביבו, מהגרי עבודה שנכנסו לישראל מסודן ואריתריאה, יעברו הכשרה מקצועית בישראל ולאחר מכן, יעבור למדינות יעד שונות שיוסכמו בהמשך. נדגיש כי מתווה זה מוסכם על שר החוץ אלי כהן.
על מנת לקיים את המתווה המדובר, המהגרים יאלצו לחתום על חוזה מול המדינה שם הם מצהירים כי הם עזבו את ישראל, אל מדינת היעד מרצון. מדינת היעד הראשונה שנבחנת במשרד החוץ היא קנדה.
בציטוט שהובא מ-Ynet, בהצעה שהביא חבר הכנסת רביבו נכתב: מדינות המוכנות לתת מעמד לפליטים - כמו קנדה, שנותנת כבר כיום מעמד לאלפי פליטים ללא כל הכשרה תעסוקתית נדרשת - יסכימו לקבל מהגרי עבודה שעברו הכשרה פורמלית וניסיון בישראל, מדינה שבה שירותי הבריאות הם מהמתקדמים בעולם, ולהעניק להם מעמד". 
ח״כ רביבו: "כשנכנסתי לתפקיד התחייבתי שאפעל להביא הסכמים היסטוריים לישראל. אני שמח לומר שההסכמים הבילטראליים מול מרוקו והודו נמצאים בשלבים סופיים, ואנו פועלים למתווה הרחקה מרצון של המסתננים מסודאן ומאריתריאה במעין 'הסכם בילטראלי הפוך', שבו ישראל תעביר עובדי סיעוד שעברו הכשרה לקנדה, שם הם יקבלו מעמד של אזרחים ותנאים סוציאליים מלאים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה