בארץ

משה גפני הותקף בדרך לניחום אבלים בבני ברק

חברת הכנסת מטעם יהדות התורה ספג צעקות מקיצונים של הפלג הירושלמי בדרך לנחום אבלים בביתו של הרב אדלשטיין
מערכת ice |  1
משה גפני (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ספג צעקות אתמול (רביעי) כאשר הגיעה לניחום אבלים בבני ברק בעקבות פטירתו של הרב גרשון אדלשטיין יום לפניכן. בסרטון ניתן לראות את גפני ואת עוזריו צועד לכיוון ביתו של אדלשטיין כאשר אנשים השייכים לפלג הירושלמי הקיצוני צועקים לעברו.
הפלג הירושלמי, השייך לציבור הליטאי, נחשב לזרם השמרן ביותר של הקהילה. הקבוצה ידועה בהתנגדותה הקשה לגיוס לצה"ל, כאשר חבריה הרבה פעמים מקיימים הפגנות בעקבות מעצרי עריקים, הפגנות שפעמים רבות נהיות אלימות. הפלג גם ידוע לשמצה בכך שהשאיר את מוסדות הלימוד שלו בפעילות רגילה במהלך מגפת הקורונה, למרות הוראות מרבנים אחרים לא לעשות זאת.

הפלג, המונה כ-60,000 איש, קם בעקבות מחלקות בתוך ישיבת פנוביז' בסוף שנות ה-90 כאשר מנהיג הישיבה, הרב שך, התחיל להמעיט את פעילותיו. הישיבה התפצלה לשני קבוצות - ה"מחבלים" וה"שונאים", כשהרב יוסף שלום אלישיב שנתפס כמנהיג החרדים לאחר מות הרב שך, והרב שמואל אוירבך תמכו בצד ה"מחבלים", והרב אהרן יהודה ליב שטיינמן, על אף שלא הביע דעה פומבית במחלוקת נתפס כשייך לפלג ה"שונאים". הוויכוח בין הקבוצות פעמים רבות גולש לאלימות ולפעמים כולל פריצות והרס של בתים, ישיבות ובתי כנסת של הקבוצה השנייה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלו ואלו משתמטים, המנצלים את החיילים
    הפראיירים 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור