בארץ

רק 200 מטר מהחוף: פריטים בני 1,800 שנה התגלו במרכז הארץ

ממצאים נדירים התגלו במי הים, רק 200 מרצועת החוף של בית ינאי במרכז. לפי רשות העתיקות מדובר במטען ספינה מהתקופה הרומית שכולל פריטים מלפני כ-1,800 שנה ורובם עשויים מאבן שיש
מערכת ice | 
חוף (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
ממצאים נדירים התגלו במי הים, רק 200 מרצועת החוף של בית ינאי במרכז. לפי רשות העתיקות מדובר במטען ספינה מהתקופה הרומית שכולל פריטים מלפני כ-1,800 שנה ורובם עשויים מאבן שיש.
מי שמצא את הממצאים הנדירים הללו הוא הצוללן גדעון הריס, והוא גם זה שדיווח על כך לרשות. זו האחרונה מעידה כי מדובר במטען נדיר וראשון מסוגו במזרח הים התיכון. על פי הערכות מדובר בפריטים יקרי ערך שיועדו לבנייה של מקדשים או תיאטרון. בין הממצאים יש עמודים מעוטרים, קורות משיש באורך שש מטרים ועוד.
כמו כן, התברר כי הרשות הייתה מודעת למטען כבר שנים רבות, אך רובו היה מכוסה בחול ולכן מיקומו המדויק לא היה פשוט לאיתור. ההערכה היא כי מזג האוויר התנודתי בחודשים האחרונים סייע לחשיפת המטען לעין המתבונן. ברשות סוברים כי הספינה שהובילה את המטען נטרפה בסופה במים רדודים וכי מדובר בתופעה שכיחה באותה עת בחופי הארץ. כמו כן, אותה ספינה כנראה יכלה לשאת כ-200 טון והייתה גדולה למדי. 
כעת, לאחר שהממצאים נחשפו לראשונה, החוקרים נדרשים למצוא תשובות למספר שאלות מעניינות, בהן השאלה אם השיש עוצב בארץ המוצא או שעוצב חלקית והגיע לארץ לסיום העבודות, לצד שאלות נוספות שיכולות להעיד יותר טוב על אופן הפעולה של אנשי המקצוע בעת העתיקה ההיא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה