בארץ

לא רק כיפת ברזל: מערכת קלע דוד הגנה על ירושלים במבצע

במבצע שנגמר אמש, "מגן וחץ" לא רק כיפת ברזל פעלה כדי להגן את תושבי המדינה. מערכת "קלע דוד" נכנסה גם היא לפעולה, אם כי מצומצמת וראש המערך של היחידה מהמפעילה סיפרה על רגעי ההחלטה והיירוט
מערכת ice | 
קלע דוד (צילום צילום מסך יוטיוב ILTV)
במבצע שנגמר אמש, "מגן וחץ" לא רק כיפת ברזל פעלה כדי להגן את תושבי המדינה. מערכת "קלע דוד" נכנסה גם היא לפעולה, אם כי מצומצמת. מערכת הביטחון ביצעה מספר ניסויים במערכת וזו הצליחה ליירט בהצלחה רקטה שנורתה לעבר גוש דן והרי ירושלים.
ראש המערך של המערכת, רויטל ברזני, שוחחה עם מעריב וחלקה את השיקולים שלה בתור מפקדת בעת הפעלת המערכת. היא הסבירה שלא מדובר במערכת אוטומטית, אלא מאחורי הפעלתה עומדים אנשים שדואגים לכך. כמו כן, היא סיפרה בכל מצב ביטחוני שכזה יש מערכת אחת שמגבה על השנייה ולכן זה היה אחד השיקולים בהפעלת יירוט ניסיוני לקלע דוד.
נוסף על כך, לא מדובר בהחלטה מאוד פשוטה היות שכל יירוט של קלע דוד עולה כמיליון דולר, ביחס לכיפת ברזל שעלותו פחותה יותר. לגבי השיקול העיקרי היא חלקה: "הדבר הראשון שעומד לנגד עיניי זה באמת הגנה על אזרחי מדינת ישראל. הלכה למעשה וגם במבצע הזה אפשר לראות את הדברים. כמפקדת בשטח, המפקדת על הכוח המפעיל והמגן אני לא מכניסה את השיקול הזה. אני עומדת אל מול משימת ההגנה. כמובן שיש אנשים, כנראה בדרגים אחרים, שלוקחים את זה בשיקולים, אבל נכון גם שהמפעילים בשטח לא יעסקו בזה. מתוך הבנה שמי שעכשיו צריך לשבת בקרון ולקבל החלטה. שניות ספורות, לא יעסוק בשיקולים אחרים ויממש את המדיניות כפי שמצפים ממנו".
לבסוף חלקה כי היירוט הראשון היה מאוד מרגש במשמעותו וכי היו שותפים למאמץ חיילים מפיקוד העורף, חיל האוויר ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה